Thagosh2 lista, tips.

-Få tips och idéer om din lista!
Post Reply
Racyro
Grunt
Fraktion: Legion of Everblight
Namn?: Joakim Rasmusson
Stad: Lindesberg

Thagosh2 lista, tips.

Post by Racyro » 24 Jan 2017, 11:29

Jag spelar Legion och det verkar som att de flesta just nu har åsikten om att Absylonia2 och Lylish3 är de ända bra warlocksen in fraktionen. Jag älskar Thagrosh2 och har försökt göra en lista till honom. Och jag skulle gärna uppskatta åsikter om listan. Försöker inte skapa en lista som är super bra utan mer är kul och inte kommer bli krossad av alla andra listor.

Listan är:
Thagrosh2(tycker han har ganska bra beast support)
Succubus(för gratis upkeep)
Naga Nightlurker(för sitt magic weapon animus)
Nelphilm soldier och protector(för att vara som bodyguards till Thagrosh)
2x Shredder
Zuriel(för att han är en bra meele beast)
Raek
Carnivean
2x Shepherd
2x forsaken
Hellmouth

Min strategi är att springa upp första rundan, sen i andra rundan försöka få in mina bestar och Thagrosh i bra position och kanske komma inom range för att börja kunna slå på motståndaren. Sen lägga upp animus och spells så Thagrosh och mina bestar står på hög def och arm, Thagrosh hade jag tänkt placera vid Hellmouthen. Sen featar jag så mina stora bestar kommer i melee med motståndarens modeller och kanske få in lite skada. Sen i motståndarens rund hoppas jag på att Carnivean har tillräcklig med arm för att inte dö och Zuriel har dodge för att kunna komma från fara och inte dö.

Med detta hoppas jag att vara så långt upp att kan lätta börja plocka poäng eller få död/skada tillräckligt av motståndarens modeller så jag har överläge, kanske till och med få in en heavy med Hellmouthen.
Jag vet att Thagrosh slår hårt men inte har lång threat, så för att få honom att göra nytta så måste man riskera att han blir tillgänglig för assassination. De hoppas jag kunna stoppa med Protector och soldier.

Jag funderar på att byta Carnivean mot Angelius och 2x Spell martyrs.

Tack för att du läste min udda list ide och jag hoppas på feedback:)
Beaver
Gun Mage
Namn?: Björn
Stad: Örebro

Re: Thagosh2 lista, tips.

Post by Beaver » 24 Jan 2017, 21:45

Har aldrig lirat Thag2 så kan inte säga så mycket, men lite spontana tankar.

Tycker Soldier är dålig. Likaså Zuriel.

Ogrun bokur kanske är mer prisvärd än protectorn?

Vore nice med lite mer punch i listan; nån mer Carnivean?

Sen tycker jag nästan alltid man ska ha en seraph. 2" threat är viktigt, speciellt eftersom du inte har andra speedbuffar. Sen har den en fin kanon (även om du bara verkar slå 1 på dina d3) och flare är högst relevant.

Osäker om succubus är värd sina poäng. Kanske.

Tror Gobbers kan vara bra för att lägga ut ett moln som Thagrosh kan stå bakom. De är prisvärda.

Har som sagt aldrig spelat Thag2 så ta allt med en rejäl nypa salt. Provspela lite så får du se hur din lista funkar. Du kan ju stompa brorsan ^.^
Allt är balanserat. Var positiv :-). Tillbe Everblight.
Racyro
Grunt
Namn?: Joakim Rasmusson
Stad: Lindesberg

Re: Thagosh2 lista, tips.

Post by Racyro » 25 Jan 2017, 09:03

Haha ja, kan ju hoppas man slår bara 6 med seraph nästa gång.
Jag har faktiskt inte Ogrun bokur så jag vet inte vad den gör, men tycker också att soldier inte är så bra så att byta ut den låter smart.

Och kan förstå varför seraphen är bra och håller helt med om den. Bytte Succ,Raek och soldier mot Seraph, Ogrunn bokur och 2x Spellmatyrs.

Håller dock inte med om att Zuriel är dålig, jag har inte kört med honom mycket men en combined POW 21 attack med Manifest Destiny låter ganska nice. Men har med den i listan mer för att jag tycker den är cool:) En carnivean är säkert mer poängvärt men inte lika kul;).

Tack för tipsen:) Visste faktiskt inte ens om Ogrun bokur men han verkar nice till listan. Tror inte denna lista kan ersätta Aby2 listor och Lylith3 listor är ju obligatorisk men jag tror ändå Thagrosh listan kan bli helt okej och ganska kul.

Gobbers har jag faktiskt heller ingen bra koll på xD Men måln som Thagrosh kan stå bakom är ju bra. Men jag vet inte riktigt ar jag ska ta bort för att få plats med dem. Kanske 2xSpellmartyrs för en Gobber eller en Shredder för 2 Gobbers.

Jag får prova den på brorsan, så länge han inte kör Una för då måste jag köra Lylith3 :P
Post Reply