75 p Menoth Malekus and friends

-Få tips och idéer om din lista!
Post Reply
MADMONKE
Ranger
Fraktion: Protectorate of Menoth
Namn?: Carl Monke
Stad: Lund

75 p Menoth Malekus and friends

Post by MADMONKE » 03 Dec 2016, 11:07

Nu vill jag börja spela snart!

Bland alla astuffa menothmodeller måste man börja nånstans.

Malekus 30/30 warjack points
-Reckoner (ELD!)
-Vanquisher (ELD!)
-Revenger
The covenant of menoth
Deliverer sunburst crew (ELD!)
Min Choir of menoth
Flameguard Clenasers med UA (ELD!)
Daugthers of the flame (NINJAS!)
Idiran Skirmishers med UA (Conan Barbaren måste med.)

39 modeller

Min plan är att Malekus ska använda sin open fire spell så det flyger 2 reckoner skott och 2 vanquisher skott per runda
Deliverers sunburst crew sätter också eld på saker likadant Flameguard Cleansers. Sen ska Malekus feata och allt brinner tokmycket.

Revengern ska vara arc node för hans Scourge spell 3" AOE POW 13 spell som knockar folk den träffar. I den bästa av världar skulle jag vilja ha guardian som arc nodar och knuffar folk med sitt spjut.

(Det vore en möjlighet om jag plockar bort Deliverers sunburst crew för 5 poäng och ersätter Revengern med Guardian heavy jacken. Vore det en idé?)

Mina flameguard Cleansers ska jag konvertera från Khador Shock (tjock) troops.

Mina Idrian skirmishers vill jag också konvertera med diverse armour och hjälmar. Dom har liksom lootat slagfältet efter striderna.

Daugthers är med för dom är ascoola och att jag känner att jag behöver en snabb enhet.

Valde mellan Idrians skirmishers och UA och Exemplar Vengers fast Vengers skulle nog känna sig lite vilse i denna lista. Fast dom är astuffa dom med.

Finns det några elementära fel i listan eller kan den funka med lite tur?

Jag vill bara börja spela! Har målat hur länge som helst på en enhet som inte kom med i armylisten (DOH!)

Tacksam för all input!
Post Reply