Behöver hjälp med 50p Gators.

-Få tips och idéer om din lista!
Post Reply
Elaktomte
Gun Mage
Fraktion: Protectorate of Menoth
Namn?: Christian Fagerholm
Stad: Vetlanda

Behöver hjälp med 50p Gators.

Post by Elaktomte » 03 Nov 2015, 15:42

Tjenare. Jag behöver lite hjälp angående listbygge. Jag är rätt ny på scenen, så jag har valt den bästa armén i spelet för att noobstomba lite :P

Vad bör man köra för caster? Jag har alla till gators, och jag har väl funderingar på en Rask/Maelok och kanske Calaban när den nya warbeasten kommer ut.

Hur ska man bygga?

Jag har väl funderingar på:
Valfri Warlock
3x Max posse
1 bullsnapper
Wrong-eye and snapjaw

sen vad mer?

Utöver detta har jag till mitt förfogande:
2 Wrastlers
2 Spitters
1 enhet max bogtroggs
2 Croak hunters
1 Totemhunter
1 Swamphorror.

Jag har alla Warlocks till gators, så jag vet inte riktigt hur jag ska bygga.. Jag vet att jag måste skaffa mig crocdoctors, men jag har inte den möjligheten i nuläget.

Någon som har lite erfarenhet av den absolut coolaste armén i spelet och kan ge en nybörjare tips?

//Christian Fagerholm
Igthorn
Zealot
Fraktion: Minions
Namn?: David Lindero
Stad: Luleå

Re: Behöver hjälp med 50p Gators.

Post by Igthorn » 03 Nov 2015, 15:57

Rekommenderar varmt att du lyssnar igenom podcast:en "Matter of pact" där det snackas väldigt mycket krokodiler. Arlaharen - Rickard Nilsson - är ju en otroligt bra källa till erfarenhet av minions. Gillar framförallt de avsnitten där han förklarar hur han tänker i listbygget vilket verkar vara det du är ute efter. Listbyggarforumen på PPs forum kan ju också ge dig lite hjälp.

Av dina figurer att döma borde väl en Rask/maelok-combo vara bäst. Saknas väl lite witchdocs och Bullsnappers (kanske pendrake också) men annars borde du ha det mesta för att göra ett par jobbiga spam-pairings :D Rekommenderar starkt att du försöker få tag på croak raiders sen också.. pure gold

Rask
Wrastler
Swamp horror
Bull snapper
3x Posse
borde vara en bra bas att börja med. Man vill tydligen ha några targets för fury, reach från swamp horrorn och range extension från att Wrastlern kan kasta saker och ställa upp dem. En Feralgeist kan också vara bra att ha som throw-target. Kan säkert funka med dubbla Wrastlers också för ännu mer throw-trix :D Rask får bra range på sin bössa om han blir kastad först!!

Maelok
Recursion-tricket med arm-spam verkar vara en grej här (iaf innan grodorna släpptes) så kolla efter Rickards Maelok-listor och börja småskratta lite för dig själv när du inser hur många arm22/24-posse du kan få fram på feat-turn :D
Har för mig att hans lista var (innan raiders)
3xPosse
3xWitchdocs
3xSnappers
WE/SJ (som kör en snapper)
och sen kanske någon till solo om det ryms.
// David Lindegren, PressGanger i Luleå
Minionsgalleri
Mercsgalleri
Post Reply