Vem är du? Presentera dig här!

-Diskutera gärna andra saker här också!
Fnord
Unit Attachment
Fraktion: Trollbloods

Re: Vem är du? Presentera dig här!

Post by Fnord » 26 Jul 2011, 22:22

Namn: Anders Forsmark
Alias: Fnord
Stad: Trollhättan
Fraktion: Trollblood

Spelat 40k innan men nu är det hordes som gäller och valde trolls efter som dom är goda gubbarna i spelet också ser dom coola ut
Goat
Mage Hunter
Fraktion: Circle Orboros
Namn?: Goat
Stad: Lund

Post by Goat » 27 Jul 2011, 15:28

Namn: Elias "Goat"Andersson
Alias: Goat
Stad: "lund"
Fraction: Cygnar & Khador

spelat Warhammer40k sedan långt tillbaka, därav Tau, Necrons och Imperial Guard. fick idén att köpa en startbox warmachines med ett par vänner, blev Cygnar och jag var helt fast i spelsystemet och modellerna, har nu ca 45pts Cygnar och (atm) 13pts Khador, vilket ökar hela tiden allt eftersom jag får in mer pengar ;)

har skrivit lund som stad eftersom jag befinner mig där mestadelen av min fritid, bor i marieholm (mellan eslöv och teckomatorp för de som inte vet) och ska studera nu till hösten till gymnasielärare i helsingborg, så det blir väl lite spelande där också till hösten :lol:

smeknamnet Goat är även tilltalsnamn numera, så om ni hör namnet "Goat" så är det troligast jag, svarar nästan bara på tilltal på mitt smeknamn numera :roll:

det var allt från mig för tillfället, Goat out.
Circle Scoreboard
pKaya 10-3
eKaya 4-2
pKrueger 3-0
pMorvahna 2-3
Mohsar 6-5
Kromac 3-0
EMOrvahna 7-4

Cryx
pSkarre 5-0
pDeneghra 1-0
Ironjens
Warlock
Fraktion: Minions
Namn?: Jens

Post by Ironjens » 27 Jul 2011, 15:34

Det var goat å veta, som de säger uppe i Blekinge :)
Fulboost: https://fulboost.wordpress.com/2015/10/ ... n-och-wtc/ uppdaterad 19/10 - 2015

The Pig Pen: https://fulboost.wordpress.com/2015/10/ ... vastation/ uppdaterad 11/10 - 2015
Nefrums
Heavy Warbeast
Fraktion: Cygnar
Namn?: Jeppa
Stad: Lomma

Post by Nefrums » 30 Jul 2011, 13:16

Namn: Jeppa Resmark
Alias: Jeppa
Stad: Malmö/Lund
Fraction: ingen men det kanske blir Cygnar
Jocke Rapp wrote:DrygJeppa slår till
Falkman wrote:Mer eller mindre en något vettig poäng formulerad ungefär så trolligt det gick
Albin wrote:känns lite obscen, Jeppa-style
loesh
Grunt
Fraktion: Trollbloods

Post by loesh » 02 Aug 2011, 14:12

Namn:  Fredrik Ståhl
Alias: Loesh
Stad: Stockholm (Sedan typ 10 år, innan dess Smålänsa Vimmerby)
Fraction: Ingen än så länge, men lutar åt trollbloods

Även jag har lirat 40k/fantasy ett bra tag, tror jag skaffade första skogs alverna 94.
Född 82 (låååångt kvar till 30 ;)). Till vardags jobbar jag som systemutvecklare (kodknackare/kodapa).
Tänkte försöka ta upp warmahordes lite under hösten/våren i alla fall :)
Yautja
Gun Mage
Namn?: Swen Österberg
Stad: Linköping

Post by Yautja » 16 Aug 2011, 19:34

Namn: Swen Österberg
Alias: Den blonda pojken med den ofördelaktiga frisyren.
Faction: Circle Orboros

Hej Bullen

Jag heter Swen och är en sån där 40kare.
Började med Hordes för några veckor sen när Linköpingskabalen startade en nybörjargrupp och har efter en klubbturnering stadiga fem matcher under bältet (med imponerande två vinster!) så nu är 40ket laggt lite på is.

Spelar Circle Orboros med hösttema.

Ska försöka ta mig till Norrköpingsturneringen som är upcoming :)
Styvis
Warcaster
Fraktion: Retribution of Scyrah
Namn?: aDan
Stad: Norrköping

Post by Styvis » 16 Aug 2011, 20:19

Yautja wrote:Namn: Swen Österberg
Alias: Den blonda pojken med den ofördelaktiga frisyren.
Faction: Circle Orboros

Hej Bullen

Jag heter Swen och är en sån där 40kare.
Började med Hordes för några veckor sen när Linköpingskabalen startade en nybörjargrupp och har efter en klubbturnering stadiga fem matcher under bältet (med imponerande två vinster!) så nu är 40ket laggt lite på is.

Spelar Circle Orboros med hösttema.

Ska försöka ta mig till Norrköpingsturneringen som är upcoming :)
Hurra för Swen!
Basic stuff really.

"Attack strong; like bear."
Mattias H
Kommendant
Namn?: Mattias H
Stad: Stockholm

Post by Mattias H » 16 Aug 2011, 23:49

Uppdaterat min presentationspost då den var kraftigt missvisande för nuvarande situation. :P
"In the end there will be one man left, the last man alone with god. Am I that man?"

Image
inalvor
Unit Attachment
Namn?: Joel Rading

Post by inalvor » 17 Aug 2011, 08:36

Åfanken hade missat denna tråden,

Namn: Joel Rading
Alias: (Snett uppe i vänstra hörnet)
Stad: Lund (Och malmö när jag fixar nytt filter till min gasmask)

Knarkat en massa WFB, sen bestämde GW sig för att inte vilja ha mig som kund längre. Emedan PP tyckte att det hade varit trevligt med ännu en avhoppare i deras led.
Mattias H
Kommendant
Namn?: Mattias H
Stad: Stockholm

Post by Mattias H » 17 Aug 2011, 23:20

Not: Kände att jag var tvungen att jag var tvungen att göra en ny presentationspost då en del har hänt...

Namn: Mattias Henriksson
Alias: Mattias H
Stad: Norrköping (men flickvännen bor i Stockholm)
Fraction: Cygnar

Efter att ha spelat Retribution utan någon vidare geist ett tag bestämde jag mig för att lägga ner spelet tillsammans med i princip allt annat figurspelande också. GW var avhängde redan tidigare men spel såsom Flames of War, Infinity och så då Warmachine. (Alla bra spel för övrigt men kände inte att jag hade tiden eller intresset.) DOCK..! Efter att ha besökt Styvis och en turnering i Katrineholm så var det som att jag såg ljuset och jag kände ett intresse spira i min kropp på ett sätt som jag inte känt på väldigt länge inför en hobbyaktivitet. Jag finner mig mer engagerad och intresserad än på mycket länge och tänker mycket på spelet, listor etc vilket är skitkul. Var väl när man började med 40k (second ed) man upplevde nåt liknande. Kort sagt så "övertalade" jag JohanA att hjälpa mig (på alla sätt) få ihop en Cygnarlista och det är nog helt rätt faktion för mig. Väldigt roliga att spela med de få matcher jag hunnit med hittils. eCaine och eHaley blir mina goto-casters.

Har en hel del att ordna/fixa innan mina Cygnar är klara men skulle kunna tänka mig att nångång i framtiden skaffa en Hordes-faktion också. Rent krasst lockar Skorne mest men de har JohanA redan lagt rabarber på och är utan tvekan hans armé närmast hjärtat så vi får väl se i så fall. Legion är coola de med även om en del figurer skulle behöva modelleras om.

En gång figurspelare säger de ju... Jag trodde jag lagt allt sådant bakom mig men inte nog med det nuvaknade Warmachine-intresset utan i samma veva passade jag dessutom på att införskaffa en massiv rysk FoW-armé som väntar på att få luftas...

Spelat figurslagspel sedan lång lång tid tillbaks, borde vara samma tidsskala som Pirrekurr då vi startade samtidigt om jag inte missminner mig. Jag lägger också en del tid på att rulla runt på matta med andra vuxna och annat hälsorelaterat.
"In the end there will be one man left, the last man alone with god. Am I that man?"

Image
Blom
Commander
Fraktion: Khador
Namn?: Joakim

Post by Blom » 08 Sep 2011, 21:42

Namn: Joakim Blom
Alias: Blom
Faktion: Protectorate of Menoth

Jag är -91a. Jag har spelat 40k sen jag var ung. typ 12 år ung. I 40k spelar jag främst dark Eldar och ibland lite choas. Jag kom i kontakt med Warmarchine när The Godfather andra trollhätte bor skulle på norrköping turnering och bode på hotell Blom***** Jag spelade på söndagen 15 p turnering och fuskade till med en 5e plats. Efter det börja tanka gå om man skulle börja vilket jag nu har gjort!
Styvis wrote:Bästa castern: Den min motståndare spelare just då.
Sämsta castern: Allt jag spelar.
muffin
Light War Beast
Fraktion: Skorne
Namn?: muffin
Stad: Falun - Dalarna

Post by muffin » 09 Sep 2011, 09:21

Namn: Emilio Miranda

Alias: the muffin man/muffinlove

Faction: Cryx/Khador

Om mig: 28år och börja med figur spel början av detta år, det börja med 40k. Men under sommaren har jag börja komma in mycket mer i WM tycker det är ett roligt spel system och jag vinner lite gran. Jag spelar tyranider i 40k och har spelat mycket mot dark eldar så det blir att man förlorar hella tiden vilket suger.

Jag om att måla mer än att spela då jag är lite bättre på det, jag kommer nog aldrig bli en bra spelare. Dels för att jag inte har det i mig och jag är inte så bra på att räkna snabbt i huvet, så jag målar då.

Övrigt: Jag har dyslexi så om ni undra varför jag suger på att stava så är det därför, jag försöker att skriva så rätt jag kan man ibland kommer det ut fel. Över lag är jag en ganska så glad tank sprid person som tycker om att träffa folk och dela med mig av vad jag kan. Jag skriver även för Among the Way och förösker att fixa lite Pain Jams runt om i Swe. Mitt nästa mål är att åka ut till väst kusten och se vad som händer där.
Brunmar
Officer
Fraktion: Cryx
Namn?: Glenn
Stad: Wolverhampton

Post by Brunmar » 11 Sep 2011, 15:41

Namn: Glenn Brunmar
Alias: Brunmar
Stad: Malmö
Fraction: Cryx

Är väl mest känd för att aldrig måla en modell alls men insåg någonstans att det var inte så lönt att köpa några då. Hade varit smart att få den insikten innan man hade köpt modeller i 10 år men bättre sent än aldrig. Någonstans, några år senare, hamnade jag tillbaka i figurträsket med lite udda spel som infinity. Har t o m fått kommentaren om att WM måste vara ett himla bra spel eftersom jag har målat gubbar till spelet i fråga.

På senare tid utbyter jag och kaffemarcus förluster i hans egen lilla tråd här på forumet. Om engagemanget dyker upp ska vi se om jag kan måla upp tillräckligt mycket för att spela en turnering i framtiden
Om man inte är bra kan man iallafall vara trevlig.
DiZturbeD
Grunt
Fraktion: Mercenaries

Post by DiZturbeD » 12 Sep 2011, 18:53

Namn: Jimmy Björk
Alias: DiZturbeD
Stad: Ystad
Fraction: Merc

29 årig kille som är rent för nära 30 års strecket!
Före detta 40k:are. ( vidare förklaring är överflödig )
Är väldigt ny med warmachine men de få matcherna man har spelat så är man positivt överraskad!
Har nu börjat tröttna på att möta samma cygnar spelare hela tiden så hade man väl tänkt att sticka in till lund nån tisdag kväll för att kolla läget där! ( om man är välkommen vill säga )
Pay me now or pay me later. A dead man´s coin spends like any other. - Drake McBain
Ironjens
Warlock
Fraktion: Minions
Namn?: Jens

Post by Ironjens » 13 Sep 2011, 07:52

Man är alltid välkommen! Ju fler vi är dessto starkare blir kompisdoften...
Fulboost: https://fulboost.wordpress.com/2015/10/ ... n-och-wtc/ uppdaterad 19/10 - 2015

The Pig Pen: https://fulboost.wordpress.com/2015/10/ ... vastation/ uppdaterad 11/10 - 2015
McGordon
Gun Mage
Fraktion: Skorne
Namn?: Erik Sjöberg
Stad: Örebro

Post by McGordon » 18 Sep 2011, 20:17

Namn: Erik Sjöberg
Alias: McGordon
Stad: Örebro
Fraction: Mercenaries, Skorne

Jag är 24 år gammal och som så många andra här har jag glidit över ifrån Warhammersidan där jag har spelat det mesta (Blood Angels, Daemonhunters, Grey Knights, Imperial Guard, Dark Eldar, Chaos Daemons, Lizardmen, Skaven, Ogre Kingdoms, Warriors of Chaos, Daemons of Chaos, Beasts of Chaos). Blev indragen i Warmachine efter att ett par kompisar började med det efter årets Lincon. Flashforward tre månader och hela min lokala figurspelskrets har hoppat på the WarmaHorde-train och själv sitter jag med två 35p Mercenary- och två 50p Skorne-arméer i desperat behov av uppmålning.

God this is addicting! :mrgreen:
Turneringsstatistik Skorne 2014(W/D/L)
Zaal (4/0/1)
Nareesh (1/0/3)
eHeeris (1/0/0)
Henke
Heavy Warbeast
Fraktion: Retribution of Scyrah
Namn?: Henrik
Stad: Lomma

Post by Henke » 22 Sep 2011, 08:19

Namn: Henrik Oskarsson
Alias: Henke
Stad: Malmö/Lund
Fraction: Protectorate of Menoth

Spelat en massa 40k men vill testa något nytt som dels går lite fortare att spela och även kräver lite färre modeller.
Magnus Raven
Grunt
Fraktion: Khador

Post by Magnus Raven » 28 Sep 2011, 09:29

Namn: Magnus Bergström
Alias: Magnus Raven
Stad: Helsingborg
Fraction: Khador, Mercs & Cygnar

Lätt Warmachine besatt skåning som under sitt 35:e levnadsår hittade sin grej till max. Har skaffat alldeles förmycket stuff till mina numera tre arméer, men så länge jag har kul who gives a? Efter lång tids lurkande var det dags att komma ut ljuset...Och kanske tillochmed bli bra på spelet ;)
Warholm
Heavy Warjack
Fraktion: Cryx
Namn?: Andreas Holm

Post by Warholm » 28 Sep 2011, 10:36

Namn: Andreas Holm
Alias: Warholm/Dolmen
Fraction: Retribution/ Searforge

83:a från lund(DMF:are) så som dom flesta en 40K:are i grunden , men har på senare tid insett att GW är för töntar ;) .
All action finns i WM...
Veni, Vidi, Rectum

Jaha, får väll också ha en sån scorecard grej:
2017

High Reclaimer 13-3
Amon 0-1
Iskariot
Unit Attachment
Fraktion: Legion of Everblight
Namn?: Johan Persson
Stad: Lilla Edet

Post by Iskariot » 28 Sep 2011, 10:52

Namn : Johan Persson
Stad : Törrse city (utanför Lilla edet på den svenska västkusten)
Fraktion : Trollbloods
Förening: SF Lagus
Post Reply