Vem är du? Presentera dig här!

-Diskutera gärna andra saker här också!
Johan Persson
Heavy Warbeast
Fraktion: Protectorate of Menoth
Namn?: Johan Persson
Stad: Halmstad

Vem är du? Presentera dig här!

Post by Johan Persson » 29 Apr 2010, 12:00

Namn: Johan Persson
Alias: Testuser
Fraction: Khador & Legion

Glad Khador/Leigonspelare som är född -80!
Jag är den ända inom min spelargrupp som aldrig spelat Figurspel innan och än så länge går det ju ganska hyffsat :)
Gått från att inte pyssla med sånt här till att älska det och vilja spela varje dag!

Jobbar som Datortekniker på Högskolan I Halmstad, och förutom Warmachine/Hordes så håller jag på med en hel del datorer även som hobby.
Hide until dawn and attack in the twilight,
Shake them awake with the thunder of guns
Christian Nordin
Warlock
Fraktion: Legion of Everblight
Namn?: Christian Nordin
Stad: Lund

Re: Vem är du? Presentera dig här!

Post by Christian Nordin » 29 Apr 2010, 12:49

Namn: Christian Aas
Alias: Kryddan
Fraction: Protectorate of Menoth

Jag är yngre än Johan. Med ett helt år (somliga skulle säga 1-2 månader) men jag säger ett helt år! Jag är född -81 och har hållt på med figurspel sedan man var en liten knatte. Har spenderat många år med att vara en GW-fanboy tills Kristoffer öppnade upp mina ögon för Warmachine/Hordes och jag är numera en PP-fanboy istället.

När jag inte gör armélistor eller försöker undvika att måla så pluggar jag juridik i Lund.
Turneringsmatcher 2015: 29-14
Absylonia2: 6-1
Bethayne: 3-5
Lylyth3: 1-1
Lylyth2: 7-2
Saeryn: 2-0
Vayl2: 1-0
Vayl1: 9-5
Gil
Gun Mage
Fraktion: Khador
Namn?: Gil Surepi
Stad: Roskilde

Post by Gil » 30 Apr 2010, 01:25

Namn: Gil Surepi
Alias: Gil
Stad: Malmø
Fraction: Khador

Startede med GW spil i ´99 og har arbejdet i Fanatic butikken i København samt for GW i Nottingham på kontoret.

Har spillet PP siden ´08 og elsker det.

Arbejder i sikkerhedsindustrien, men overvejer at gå tilbage til figurspils butik.
Konge af Lund
SydCon mester
Pressganger
David Berggren
Warlock
Fraktion: Circle Orboros
Namn?: David Berggren
Stad: Göteborg

Post by David Berggren » 30 Apr 2010, 07:30

Namn: David Berggren
Alias: Bagarn

Har spelat WM sen i början på mars. När jag förälskar mig i ett spel (eller annat fritidsintresse) tenderar det att bli en ganska intensiv relation jag skapar till det. Warmachine inget undantag. Förutom att spela så tycker jag det är väldigt kul att färglägga figurer och har i det senaste även börjat fuska med konverteringar.

Andra oväsentligheter: Läser sista året på Maskinteknisk linje, ingen brukar tro mig när jag talar om att jag är trettio och jag spelar gitarr. Ibland.
Image

http://www.theminiaturedungeon.com/
sjostrand
Grunt

Post by sjostrand » 03 May 2010, 12:42

Namn: Thomas Sjöstrand
Alias: sjostrand
Stad: Katrineholm

Jag är född 1972 och tycker om att arrangera saker lika mycket som jag tycker om att spela. Utöver WM/H spelar jag gärna Malifaux, Infinity och Blood Bowl. Tyvärr har jag inte så mycket tid över till spel eller arrangemang eftersom jobb, familj och övriga fritidsintressen tar upp mycket tid.

Jag jobbar som "kamrer på bruket" eller som vissa envisas med att kalla det "Controller inom sågverksindustrin".
(Fast egentligen är jag Kulturvetare och inte ekonom...)
Mutantias
Mage Hunter
Fraktion: Skorne
Namn?: Mathias

Post by Mutantias » 03 May 2010, 20:30

Namn: Mathias Dreifaldt
Alias: Mutantias
Faction: Skorne, Legion of Everblight och Mercs, hävdar bestämt att jag spelar Cygnar och Khador också men det är ingen som tror mig.

Född 84 och blev enligt Sj vuxen nu i april. Började med figurspel i februari förra året då en ordentlig spelbutik öppnades igen i stan och alla mina rollspelskompisar började spela warmachine så hakade jag också på. Valde Hordes dock då jag inte tyckte warjacks såg så häftiga ut. Ville börja med Circle of Orboros men det startetpacket var slut i butiken och då jag har noll tålamod så tog jag Skorne istället och jag har inte ångrat det för en sekund.

Är just nu "mellan jobb" som det så fint heter, har annars hittats runtirrandes på diverse kontor med titeln ekonomiassistent, administratör, kaffekokare.
En skorne-lista med 3 BE är som en efterrätt på banan grädde och choklad. Kan aldrig gå fel.
-Björn
Pirrekurr
Heavy Warbeast
Fraktion: Minions
Namn?: Pierre Ohlsson
Stad: Linköping

Post by Pirrekurr » 16 May 2010, 17:32

Namn: Pierre Ohlsson
Alias: Pirrekurr
Stad: Linköping (Bördig från Norrköping)
Faction: Ingen. Mina vänner har tjatat och tjatat på att jag ska börja och lägga ner GW:andet. Var på Lincon och kollade lite och blev väldigt intresserad. Har lovat alla (inklusive mig själv) att jag ska köpa minions med en inriktning på grisar när boken släpps i vinter. Så då blir väl svaret: Minions.

Född 1976. Har spelat 40k (Imperial Guard) sedan 1993, WHFB (Dark Elves) sedan 94. Confrontation (Behemoth) mellan 2006 och det blev prepainted och Infinity (Pan-Oceania) sedan 2009. Jag har tittat på Warmachine många gånger men aldrig gjort slag i saken. Är annars i grund och botten en rollspelare (Sagan om Ringen Rollspelet, Drakar och Demoner anno 1991, Drakar och Demoner Chronopia, Mutant Chronicles, Kult, Mutant, Mutant:UA, Noir, Coriolis) men tjuvkikar även lite åt kortspelandet sedan 2006 (Tidigare World of Warcraft Trading Card Game men nu enbart Vampire: The Eternal Struggle).

Jag bor på landet utanför Linköping med min fru och vår underbara lilla son. Jag jobbar inom socialtjänsten i Norrköpings Kommun på ett boende för ungdomar i åldern 13-21 år som inte har någonstans att bo för tillfället. Är annars nästan utbildad SO-lärare med "bara" ex-jobbet kvar...
Mk3:
Lord Carver 1-0
Raggy
Officer
Namn?: Martin Nyberg

Post by Raggy » 17 May 2010, 18:52

Namn: Martin Johansson
Alias: Raggy
Fraction: Cryx

Efter att ha spelat 40k sen jag var 15 bast (är född 81) har jag nu äntligen övergivit spelet som inte bryr sig om att ha ett spel anpassat för turneringar. Efter att ha tröttnat på att spelat en massa "goda" lag i warhammer (Eldar & Marines) så var Cryx ett givet val med riktigt snygga figurer. Spelar tyvärr inget rollspel eller kortspel längre, hade jag bara haft tid så. Vtes är ett riktigt bra spel.

Annars är jag working class hero på ett stort lager i Halmstad där jag kör truck i minusgrader.
Har även lite fackliga/politiska uppdrag vid sidan av och håller just nu på att avsätta regeringen.
Laddar för Skornes återkomst ;)
JohanA
Press Ganger
Stad: Norrköping

Post by JohanA » 18 May 2010, 18:19

Namn: Johan Adamsson
Alias: JohanA / theradon
Faktion: Skorne (fuskar även lite med Cygnar och Retribution)

Född 84, och det här med att bli vuxen innebär tydligen att allting genast måste bli dyrare överallt över en natt. Gälet. Jobbar med handikappade som undersköterska och pluggar samtidigt ekonomi.

Spelat figurspel sedan gymnasiet, då främst 40k, men med GWs sjuka inställning till hobbyn och sina kunder kan jag glatt lämna det bakom mig nu och fokusera på Warmachine som jag hittat hem till. Som person är jag nog en kortspelare i grund och botten. Jag älskar listbyggande, teoretiserande och framspånande av synergier och kombos till ett fullt fungerande maskineri. Warmachine kombinerar det bästa med kortspelande tillsammans med allt var figurspelsvärlden erbjuder. Det perfekta spelet för mig alltså. :D

Har:

* Fått galet mycket målningsmotivation för första gången i min figurspelskarriär.
* Aldrig haft en fullt målad armé till något spel innan Warmachine.
* Målat 88/121 poäng Skorne och 5/7 Warlocks.
* Målat upp 60+ poäng Retribution, 60+ Khador, 35 Poäng Cygnar och snart 35 poäng Trollbloods till olika kamrater.
* Lösa planer på minst fyra olika arméer till utöver Skorne, Cygnar och Retribution. :shock:
"Om det finns någon som njuter av att förnedra fienden med onödigt komplexa drag så är det väl du." -Styvis

Image
Styvis
Warcaster
Fraktion: Retribution of Scyrah
Namn?: aDan

Post by Styvis » 23 May 2010, 12:11

Namn: Dan Alf
Alias: Styvis
Faktion: Mercs + Legion + en gnutta cryx

Född 85, började med spelet efter att jag köpt en startbox med Magnus the Traitor på Gothcon 09. Jag kunde inte säga nej till en underdog med hagelgevär, mekanisk arm och robotar med motorsågar. Efter det har det bara gått utför och på tok för mycket pengar har spenderats på allt möjligt i PP-väg.

Är för nuvarande notorisk sistaplatstagare i samtliga turneringar jag ställer upp i men som tur är så är jag åtminstone trevlig och håvar in en massa tröstpriser, pommacflaskor eller sportsmanship.

Tror för övrigt inte att David B är trettio eller spelar gitarr.
Basic stuff really.

"Attack strong; like bear."
Hepatit B
Grunt
Fraktion: Retribution of Scyrah

Post by Hepatit B » 04 Jun 2010, 00:13

Namn: Johan Erikssom
Alias: Hepatit B.
Stad: Göteborg
Fraction: Highborn, RoS, Everblight, Cygnar.

Hej, en till 80-talist kommer =). Var ganska sen med att haka på WM, ganska säker på att jag började när Ashlynns släpptes. Var ganska ensam om att inte spela WM och så ville man ha ett alternativ till GW spel, från tiden då man var ung och dum.
Fortfarande fast i InfantryMachine spelstilarna, men överlever, nästan. Måste ha högsta rekordet i losingstreaks i Sverige. Hela första året vann jag inte en enda match, slå det ni =P.

Så tråkigt som jag e så studerar jag, som typ alla andra men bättre än inget. E stammis på WG och tittar ni förbi, specielt på tisdagar så sitter jag nog där och målar =)

Är även Pressganger, ganska ny dock. SM kvalen kommer vara mina första tuneringar och förhoppnings vis SM själv. För att förvirra er lite mer så e jag inte samma PG på arrade på gothcon även om vi har samma namn, förman iaf =) Så många Johan i våran spelgrupp att alla fått nummer efter vem som började spela först. Mitt e 3, även skrivet som JIII.

Ha de gôtt.

/JIII
Peter
Grunt

Post by Peter » 04 Jun 2010, 13:12

Namn: Peter Andersson
Alias: Peter/Treefinger
Stad: Lund (Snart Göteborg)
Faction: Mercenaries (Searforge)

Tjohej! Började spela figurspel kanske runt '85 och har hållt på från och till sedan dess. Började med 40k (Squats), fortsatte med Epic (Orks), lade ner några år. Hoppade på Bloodbowl och spelade flera säsonger i Svenska Ligan på fumbbl med mina Lambohov Revolters (Orks). Grävde ner mig lite i Confrontation (Griffons) och hjälpte till att starta upp den svenska confrontation-scenen innan Rackham bestämde sig att förmålade plastfigurer var rätt (fel) väg. Gjorde en 40k Ork armé. Gjorde en Epic Space marines armé. Lekte lite Songs of Blades and Heroes och nu är jag tillbaks där jag började, nämligen med dvärgar :-).

Född '78, jobbar inom IT-branschen. Flyttar till Göteborg i augusti och dyker nog upp på Wizard Games för att se om någon vill spela lite då och då :-).

Gillar att spela för att det är skoj att spela och inte för att vinna (men kan tända till :-)). Kanske egentligen mer intresserad av att tänka på figurspel än att spela :-)
Aborach
Grunt
Namn?: Rolf Strandin
Stad: Stockholm

Post by Aborach » 08 Jun 2010, 07:04

Namn: Rolf Strandin
Alias: Aborach
Stad: Sveriges enda stad :)
Faction: Cygnar & Circle

Ugh. Född 73 vilket gör mig till gubbe i detta gäng av 80-talister. Spelat RpG sen början av 80-talet men övergick till filurspel någon gång mot slutet av 90-talet. WM sen escalation dök upp vilket är ett tag sen nu. I början spelade jag Cryx men i och med att MkII gjorde det möjligt att spela effektivt med Ångpannor så gick jag över till Cygnar.

Utbildad systemvetare och jobbar som lösningsarkitekt inom IT.
Deathbullar
Grunt

Post by Deathbullar » 09 Jun 2010, 21:26

Namn: Andreas Nedmark
Alias: Deathbullar
Stad: Skåning vilse i Göteborg

Född 86, har spelat figurspel off and on sen jag var 13. Spelar främst just nu flames of war, men har ännu en gång fastnat i WM. Utöver spelandet, pluggar jag till fritidspedagog och börjar min sista termin till hösten.
Målet är just nu att hinna måla upp 35p så jag kan få spö i sista Sm-kvalet på WG...
ArneB
Warlock
Namn?: Anders
Stad: Østerlars

Post by ArneB » 22 Aug 2010, 22:04

Namn: Anders Holm
Alias: ArneB
Fraction: Legion of Everblight

Född 1980, började spela figurspel så smått när jag var 12 (brukar jag säga, det var nog lite tidigare men det var då jag fick Spacemarine i födelsedagspresent, och då syftar jag på spelet, inte armén). Hade uppehåll från nördgrejor mellan 16 och 21 ungefär men började igen med bloodbowl och brädspel. Var sjukt sugen på att starta warmachine redan 2006, men blev övertygad om att återstarta 40k istället. Har uppehåll från 40k för tillfället eftersom jag tycker min armé (tau) är ospelbar, men spelar en del warhammer fantasy och battle fleet gothic. Kom äntligen igång med warmahordes sommaren 2010 och är nöjd hittills.

På dagarna doktorerar jag i medicin och forskar på nåt så sexigt som vaskulära östrogenreceptorer. Min coolaste jobbskill är att jag kan ta bort äggstockarna från en mus (utan att den dör). Förutom spel försöker jag förneka min nördighet genom att spela bas i banden Köttkvarn och Shitfün.
Ja du kanske kan spela, men frågan är: kan du kötta?

Særyn 14-8 pVayl 12-8 eVayl 7-3 Bethayne 6-6 pThagrosh 16-4 eThagrosh 1-0 pAbsylonia 0-1 eLylyth 7-4
Safstrom
Ranger
Namn?: Oliver
Stad: Falkenberg

Post by Safstrom » 05 Sep 2010, 20:21

Namn: Oliver Säfström
Alias: Oliver
Stad: Falkenberg
Fraction: Trollbloods spelar även Retribution ibland

Född -88

Har spelat Wm/H sen mars. Vi är ett litet gäng på 8-9 spelare i Falkenbergs Figurspelsförening som spelar.
Har inte kört några turneringar än mer än en liten vi hade på föreningen. Hoppas på att köra lite mer sånt inom kort.

Jobbar som Låssmed på Wikströms Lås i Falkenberg. Andra figurspel jag spelar är WFB och vi ska precis börja köra lite Malifaux. Annars spelar jag en del Starcraft 2.
Image
Mattias H
Kommendant
Namn?: Mattias H

Post by Mattias H » 07 Sep 2010, 18:53

raderad
Last edited by Mattias H on 17 Aug 2011, 23:21, edited 3 times in total.
"In the end there will be one man left, the last man alone with god. Am I that man?"

Image
Ironjens
Warlock
Namn?: Jens

Post by Ironjens » 14 Sep 2010, 16:42

Namn: Jens Mattsson
Alias: Ironjens
Fraktion: Khador

Har spelat figurspel sen jag var liten, är numera 30+, och då framförallt 40k. Jag var den som lurade Anders (ArneB) att ta upp 40k igen istället för WM och som gentjänst lurade han nu in mig i Warmachine i början av sommaren. Jag valde Khador för att häxans lilla Scrapjack ser precis ut som min favoritmech i Battletech; Locust. En fullständigt meningslös men ändå för sin pilot livsfarlig mech som ser ut som en kyckling.

I övrigt tycker jag att Khadors jacks ser minst dåliga ut. Samtidigt är jag sugen på att starta: Levande pirater, odöda pirater och grisar...

Hittills har jag förlorat fyra-fem gånger fler matcher än jag har vunnit men jag håller hoppet uppe. Jag gillar inte så mycket att måla men älskar att bygga. Jag tror det är LEGOt som förstörde mig en gång i tiden.
Fulboost: https://fulboost.wordpress.com/2015/10/ ... n-och-wtc/ uppdaterad 19/10 - 2015

The Pig Pen: https://fulboost.wordpress.com/2015/10/ ... vastation/ uppdaterad 11/10 - 2015
Lekkit
Grunt

Post by Lekkit » 01 Nov 2010, 16:30

Namn: Kettil Brochmann
Alias: Lekkit
Faction: Circle och till viss mån Mercenaries

Även jag har spelat figurspel sedan jag var liten, men med mina 21 år blir det i perspektiv kanske inte lika länge som vissa andra här. Kommer från en GW-bakgrund, men horder av råttor gjorde att jag smått tappade intresset för att måla alla modeller. Samt att jag bara hade två polare som spelade. Träffade två trevliga spelare på Dragon's Lair en dag ganska strax efter att Evolution släppts och fastnade. Skaffade Circle-startlådan strax därefter. Satte ihop modellerna, men målade dem inte. Fanns inte så många att spela med, vad jag visste. Modellerna stod och såg snygga ut på min hylla tills en dag något år senare när en polare var över och såg dem och undrade varför jag inte målat någon av dem. Hade egentligen inget vettigt svar till det och började måla dem. Blev sugen på att spela spelet igen, och lyckades lura med ett par polare. Ett par polare blev fler polare efter ett tag och jag skaffade fler modeller och till slut hittade jag till Kolgruvan. Strax därefter byttes den ut och började på ny kula. Träffade folk därifrån och började spela mer och mer.

GW-modellerna ligger numera mer eller mindre permanent nedpackade i väntan på att jag antingen ska få en sten i huvudet, eller GW ändrar sin inställning och börjar bry sig mer om sina spelare.

Min kärlek till cirkelns bestar har gjort att jag samlat på mig många fler bestar än infaterister. Det är sällan man ser mig spela med mycket mer än två enheter. Har även fastnat väldigt mycket i Kayorna. Spelar i stort sett uteslutande p- och eKaya, men har på senaste tiden börjat utforska Morvahna för att motivera mig att spela med mer infanteri lite då och då.

Inte jättelångt innan MKII utannonserades började jag även skaffa några legoknektar för att ha något på sidan WARMACHINE, men hur kul Ashlynn än må vara att spela har jag inte riktigt fastnat för henne lika mycket som jag gillar cirkeln. När majoriteten av de målade legoknektsmodellerna skadades vid ett saneringsarbete lade jag dem på hyllan lite mer officiellt. Men jag känner inte att jag slutat helt med dem bara för det. Då och då känner jag för att damma av dem, måla upp de som inte är målade och försöka restaurera de som tappat en massa färg. Omväxling förnöjer, och som sagt var, Ashlynn är kul att spela.

Men figurspel är ju inte allt jag spelar. Pysslar med det mesta inom spelväg. Spelar både kortspel, brädspel och elektroniska spel. Däribland The Spoils (kortspel), det mesta mellan Steve Jackson-spel och Yahtzee (brädspel) och blandade fighting-, hack'n'slash- och Castlevania-spel (elektroniska). Har på senare tid även börjat spela StarCraft II.

Har inte blivit så mycket spel det senaste året som jag egentligen velat, men jag ska försöka komma tillbaka och spela mer, eftersom jag tycker att det är ett väldigt roligt spel och spelarbasen är (så vitt jag vet) oerhört trevlig.
walkabout
Mercenary

Post by walkabout » 01 Nov 2010, 22:50

Namn: Martin Johansson
Alias: Walkabout, HFF-Martin (vart det nu kom ifrån...)
Stad: Lund (flyttad från Halmstad)
Faction: Mercs

Halmstadkille på 20 bast som flyttade till Lund för att plugga medicin, insåg då att intresset för warhammer hade tröttnat efter 10ish års spelande (dessutom led/lider jag av platsbrist...) så sålde av mina skaven och köpte warmachine grejer för pengarna. Var väl Christian "Kryddan" Aas som introducerade mig till spelet och jag har nog fastnat ganska hårt får jag erkänna!

Nu ska det målas!
//Martin från Halmstad
Post Reply