WTC 2019 Tredjelag

-Vad är på gång i WMH-scenen?
Post Reply
Rorin
Press Ganger
Fraktion: Khador
Namn?: Johan Dyrlind
Stad: Umeå

WTC 2019 Tredjelag

Post by Rorin » 25 Apr 2019, 15:08

Hej!

Då chansen för tredjelag var rätt liten så fick vi en trevlig överraskning, Sverige har ett tredjelag i år! :)

Men vi är inte riktigt säkra på att ansökningarna sedan innan reflekterat detta, eller att de som anmält sig då fortfarande är intresserade så vi kör ett litet upprop igen!

Intresseanmälningar i den här tråden, Undvik annat prat så gott det går.

Samma sak som vanligt gäller:
Innan ni svarar bör ni fundera på följande frågor, om ni inte svarar ja på någon av dem bör ni antagligen inte åka med till WTC:
- Har du tid och råd att åka till WTC? (Kan tyckas vara uppenbar... tänk på att det blir några extra dagar runt själva helgen också.)
- Har du tid och råd att åka på ett antal (2-3) träningshelger under våren och sommaren? (Det är viktigt att vi träffas i lagen innan själva turneringen och spelar, umgås och pratar listor etc.)
- Kan du tänka dig att köpa/måla upp extra modeller för WTC? (Anledningen till att man spelar en lista bör inte vara att det är det enda man har målat.)
- Kan du tänka dig att spela några få listor under i stort sett hela tiden fram till WTC? (Om ni inte är trötta på att spela era listor innan WTC har ni inte spelat dem tillräckligt. Självklart ska ni tweaka listorna så att de blir så bra som möjligt mot det dem ska spela mot, men här ska det nötas Pagani style.)
- Kommer du hinna spela mycket under tiden fram till WTC? (Vet inte vad mycket innebär men 70+ matcher bör man komma upp i.)
- Kan du tänka dig att diskutera listor, match ups, lottning, resa och annat som hör till WTC på internet och skype? (Du bör svara inom några dagar på poster på WTC-forumsdelen och liknande och vara allmänt nåbar).

Jag vill att alla som svarar skriver vilka arméer de kan tänka sig att spela (och vilken de helst spelar) och gärna nån kort text om varför ni ska bli valda (nu känner ju folk varandra men är inte säkert att alla vet allt om varandras spelande och turneringar).

Enligt tidigare bestämmelser så är det top 6 på rakningen vid första måndagen i Mars som väljer övriga medlemmar:
Johan Dyrlind
Robin Andersson
Olov Winroth
Morgan Åkesson
David Gustafsson
Gustav Berggren

Detta göra att rankingen inte har något direkt avgörande, även om den självklart är ett starkt argument när vi tar besluten.

Med största sannolikhet så blir de 5 nya personerna ett nytt tredjelag då vi redan kommit igång med lite lagförberedelser i de två befintliga lagen, men saker kan alltid ändras.

Så lycka till! :)
Pressganger, Umeå

2014 89-54
2015 45-22
2016 72-34
Maffo
Unit Attachment
Fraktion: Circle Orboros
Namn?: Magnus Forslund
Stad: Sundsvall

Re: WTC 2019 Tredjelag

Post by Maffo » 25 Apr 2019, 15:13

Jag är intresserad. Spelar helst circle men har cryx och mercs om så skulle behövas.
Warholm
Heavy Warjack
Fraktion: Cryx
Namn?: Andreas Holm
Stad: Lund

Post by Warholm » 25 Apr 2019, 17:37

Jag anmäler intresse för att vara med i ett tredje lag, kan även tänka mig att kaptena skiten ur detta lag....

Kommer vara på WTC även om jag inte kommer med....

Rutin har jag o cash o tid är inget problem

Spelar CG
Veni, Vidi, Rectum

Jaha, får väll också ha en sån scorecard grej:
2017

High Reclaimer 13-3
Amon 0-1
Charmant
Warlock
Fraktion: Mercenaries
Namn?: Hugo
Stad: Riksskald

Post by Charmant » 26 Apr 2019, 06:06

Jag
Italodräparen, frankernas baneman, brödrafolkens återförenare. Sveriges mest framgångsrike lagkapten.

No god but Cheezus Christ
"Spelar man mercs så spelar man med hjärtat" - Dan Alf 13/1 2013
Flogger
Mage Hunter
Fraktion: Minions
Namn?: Flogger
Stad: Jönköping

Post by Flogger » 26 Apr 2019, 10:51

Absolut fortfarande intresserad.

Kommer lira Grymkin om jag inte ombeds lira något annat, har även minions, mercs och Khador. Lirat King of Nothing och Dreamer till förbannelse så kan dem väl. Leker nu med Child också. Äger alla modeller till fraktionen.

Har presterat rätt bra senaste tiden på turneringar, undantag senaste wettcon där jag skämde ut mig mot David.

Lägger enormt mycket tid på spelet. Lyssnar på alla podcasts och snackar idéer till listor med flera olika människor regelbundet. Aktiv på discord och Facebook i hög utsträckning. Kommer vara aktiv i forumen som bara den.

Har tidigare varit på ETC i 40k så vet vad det innebär att nöta nöta nöta samma listor om och om igen. Har flera lokala förmågor att sparra med och tvekar inte heller på att resa för att sparra.

Träningshelger är något jag gärna medverkar på samt arrangerar. Här finns gott om utrymme i Sveriges lyxigaste spellokal :)
Pros Play Painted
Frejdruk wrote:Flogger har rätt.
Henke
Heavy Warbeast
Fraktion: Retribution of Scyrah
Namn?: Henrik
Stad: Lomma

Post by Henke » 26 Apr 2019, 17:43

Anmäler mitt intresse.

Svårt att inte försöka få representera Sverige när det finns chans att få spela med Holm, Hugo och Flogger!

Svarar JA på alla frågor med ett kanske på 2-3 träningsläger och 70+ matcher.

Spelar det mesta och har bra koll på spelet och alla nya figurer och regler. Har inte spelat så mycket på senaste tiden och hoppar mycket mellan listor och olika armeer. Lite trött på det just nu och vill spela något som jag blir bra på. Har även mer tid nu till de viktiga grejerna!

Har inga problem med att nöta listor, spela vad som passar i lagturnering, bli kastad under bussen eller köpa nya figurer. Har det mesta till Ret, Circle, Skorne, Mercs och Cryx.

Är bättre lagspelare än single spelare. Spelat 4 lagturneringar och bara förlorat en match om jag minns rätt. Har spelat i ett ganska hårt meta Lund en längre tid så träning mot bra spelare är inget problem.

Spelar gärna Circle eller Retribution. Är bra på att stjäla en seger jag egentligen inte förtjänar. Hoppas jag kommer med då det vore väldigt kul att representera Sverige i min favourithobby.

Edit: Glömde Skorne.
kombat
Solo
Fraktion: Legion of Everblight
Namn?: Johan Ljungström
Stad: Lund

Post by kombat » 26 Apr 2019, 18:44

Anmäler också mott intresse då jag också har för avsikt att åka till belgien i år. Spelar även jag i meta Lund som så många andra. På merit-listan ligger väl att jag spelade för nya zeeland förra året. Kan spela cg, cryx, minions eller legion.

På frågorna svarar jag ja på alla utom träningsläger där jag iaf försöker vara med på så många som familjen tillåter. Köpa modeller och resa till wtc är inget problem.

Skickat från min H8324 via Tapatalk

Last edited by kombat on 26 Apr 2019, 18:44, edited 1 time in total.
Alexander
Grunt
Fraktion: Skorne
Namn?: Alexander Ivanovic
Stad: Nässjö

Post by Alexander » 27 Apr 2019, 16:06

Jag är intresserad av att åka. Har tid och råd att åka ner samt delta på träningar. Får också svara kanske på 70+ matcher innan september. Men har inga problem att spela samma listor mycket så bör närma mig det i alla fall.

Spelar circle. Brukar placera mig i mitten av turneringar men ibland får jag till det rätt bra och hamnar högre upp. Spelar i det lilla men ganska aktiva Jönköpingsmetat.

/Alexander Ivanovic
Charmant
Warlock
Fraktion: Mercenaries
Namn?: Hugo
Stad: Riksskald

Post by Charmant » 07 May 2019, 14:48

Drar tillbaka min anmälan
Italodräparen, frankernas baneman, brödrafolkens återförenare. Sveriges mest framgångsrike lagkapten.

No god but Cheezus Christ
"Spelar man mercs så spelar man med hjärtat" - Dan Alf 13/1 2013
Rorin
Press Ganger
Fraktion: Khador
Namn?: Johan Dyrlind
Stad: Umeå

Post by Rorin » 08 May 2019, 09:44

Tredjelaget är uttaget enligt följande
Magnus Forslund
Andreas Holm
Peter "Flogger" Alsén
Alexander Ivanovic
Henrik Oskarsson

Stort grattis och extra stort till de 3 nya ansiktena för WTC :)
Pressganger, Umeå

2014 89-54
2015 45-22
2016 72-34
Henke
Heavy Warbeast
Fraktion: Retribution of Scyrah
Namn?: Henrik
Stad: Lomma

Post by Henke » 09 May 2019, 14:54

Jättekul! Supertaggad!