WTC 2019 intresseanmälan

-Vad är på gång i WMH-scenen?
Rorin
Press Ganger
Fraktion: Khador
Namn?: Johan Dyrlind
Stad: Umeå

WTC 2019 intresseanmälan

Post by Rorin » 26 Jan 2019, 10:17

Nu är det den nya spännande tiden på året då vi blickar fram mot nästa års WTC och den lugna tiden när alla får flumma runt och spela vad de vill är snart slut! Anmälan funkar som tidigare år, förhoppningsvis har ni koll på uttagningsprocessen vid det här laget. Vi vet än så länge inte om vi kommer få ett tredje lag (troligtvis inte), våra resultat 2018 var sämre än 2017 så chanserna låga. Uttagningen kommer första att göras på 10st spelare (2 lag) får vi ett tredje lag så tas det ut i efterhand.

I år är det 27-29 September i Blankenberge (Belgien) som gäller.

Vi vill veta vilka som är intresserade av att åka och har tid och råd att vara med (på både resan och "träningshelger"). Jag vill även att folk som är, eller tror sig komma, i topp sex på rankingen svarar. Jag vill dock inte ha nån diskussion i den här tråden, håll den ren och ha bara ett inlägg per person. Det finns andra WTC-trådar ni kan diskutera i.

Jag vill att alla som svarar skriver vilka arméer de kan tänka sig att spela (och vilken de helst spelar) och gärna nån kort text om varför ni ska bli valda (nu känner ju folk varandra men är inte säkert att alla vet allt om varandras spelande och turneringar).

För rankingen gäller även utlandsturneringar. Det finns en "Ranking WTC"-sida på gotapair med WTC-rankingen. Har ni utlandsturneringar som inte är registrerade så skicka PM till Johan Persson så lägger han in det.

Det är viktigt att ni förstår att arbetet med WTC är mycket med omfattande än en vanlig turnering (men också mycket roligare). Vi kommer att ha många diskussioner i lagen, träningsläger och annat arbete hela halvåret inför WTC. Det är också viktigt att du är flexibel som spelare och kan tänka dig att spela andra listor/casters än du är van vid (och spela dem mycket och på andra turneringar eftersom du måste lära dig spela dem). Detta för att täcka svagheter i lagen eller skapa skews. Du ska spela många matcher med dina WTC-listor och vara beredd att spela dem på de flesta turneringarna inför WTC också även om det kan finnas bättre listor i ett singelformat.

Innan ni svarar bör ni fundera på följande frågor, om ni inte svarar ja på någon av dem bör ni antagligen inte åka med till WTC:
- Har du tid och råd att åka till WTC? (Kan tyckas vara uppenbar... tänk på att det blir några extra dagar runt själva helgen också.)
- Har du tid och råd att åka på ett antal (2-3) träningshelger under våren och sommaren? (Det är viktigt att vi träffas i lagen innan själva turneringen och spelar, umgås och pratar listor etc.)
- Kan du tänka dig att köpa/måla upp extra modeller för WTC? (Anledningen till att man spelar en lista bör inte vara att det är det enda man har målat.)
- Kan du tänka dig att spela några få listor under i stort sett hela tiden fram till WTC? (Om ni inte är trötta på att spela era listor innan WTC har ni inte spelat dem tillräckligt. Självklart ska ni tweaka listorna så att de blir så bra som möjligt mot det dem ska spela mot, men här ska det nötas Pagani style.)
- Kommer du hinna spela mycket under tiden fram till WTC? (Vet inte vad mycket innebär men 70+ matcher bör man komma upp i.)
- Kan du tänka dig att diskutera listor, match ups, lottning, resa och annat som hör till WTC på internet och skype? (Du bör svara inom några dagar på poster på WTC-forumsdelen och liknande och vara allmänt nåbar).

Efter 4e mars (Första måndagen i Mars) kommer topp 6 på rankingen som är intresserade att diskutera mellan varandra och ta ut två lag från de intresseanmälda. Om vi får ett till lag kommer detta tas ut efter det bland de intresserade som finns kvar. Om ni har nått mer att lägga till (fler frågor eller info eller liknande) så får ni självklart posta det här så uppdaterar jag förstaposten.

Anmälda (I ordning anmälningarna kommit in, numreringen har ingen relevans för uttagningarna)
1. Magnus Forslund
2. Olov Winroth
3. David Gustafsson
4. Hugo Nordland
5. Mathias Dreifaldt
6. Morgan Åkesson
7. Thomas Fagerholm
8. Peter Alsen
9. Johan Dyrlind
10. Arvid Nordland
11. Robin Andersson
12. Fredrik Raben
13. Gustav Bergren

Top 10 Svenskar (Beräknat 12 Feb, tar enbart med poäng som är aktuella 4e Mars. ( Lagturnering Conquest medtaget för Magnus Forslund och Robin Andersson även om den inte är listade på gotapair ännu) Största bortfallen sker från Iron Moot 2017. Någon annan kan sjåälvklart ta sig in på top 6 innan det är dags men listar de mest troliga. Listar lägsta medräknade poäng för en indikation på hur lätt de har att förbättra poängen innan uttagning.
Rank Namn Poäng Lägsta medräknade poäng
1 Morgan 52417 3750
2 David G 48614 5281
3 Johan D 46400 5333
4 Wedding 40667 3000
5 Olov W 40000 6000
6 Robin A 39181 5000
7 Gustav B 38134 2600
8 Mathias D 37281 5000
9 Arvid N 36322 2786
10 Filip Z 34083 3333

Turneringar jag vet om som har stor chans att påverka rankingen är:
Games of Westroes
Last edited by Rorin on 12 Feb 2019, 12:46, edited 4 times in total.
Pressganger, Umeå

2014 89-54
2015 45-22
2016 72-34
Maffo
Unit Attachment
Fraktion: Circle Orboros
Namn?: Magnus Forslund
Stad: Sundsvall

Re: WTC 2019 intresseanmälan

Post by Maffo » 26 Jan 2019, 14:26

Jag anmäler mitt intresse. Jag tror jag kommer vara topp 6 eller alldeles utanför den i WTC rankingen.

Spelar helst circle men har också cryx och mercs. Kan antingen låna en annan armé eller tänka mig att köpa en om det behövs.

Har varit med i de två senaste WTC, har diverse pallplatser från både större och mindre turneringar och reser mer än gärna i Europa för att besöka turneringar.
Motherland
Commander
Namn?: Olov
Stad: Västerås

Post by Motherland » 27 Jan 2019, 01:08

Jag anmäler mitt intresse!

Jag har spelat på wtc de 5 senaste åren och varit lagkapten två gånger. Har vunnit ett par turneringar också.

Har Retribution, Khador och Mercs.
Dwarf/Traitor tag-team: 4-1
Svävaralv/Post Rahn Stress Disorder: 2-2
theWatchman
Mage Hunter
Fraktion: Cygnar
Namn?: David Gustafsson
Stad: Linköping

Post by theWatchman » 27 Jan 2019, 09:13

Jag är intresserad. Spelar helst troll men även Cygnar är möjligt. Kommer antagligen vara topp 6 eller strax däromkring.
Huggeman
Gun Mage
Namn?: Hugo Nordland
Stad: Lund

Post by Huggeman » 27 Jan 2019, 09:42

Anmäler härmed mitt intresse.

Jag kommer sannolikt inte ligga topp-6 när anmälningstiden löper ut. Med det sagt har jag vunnit ett par turneringar och knipit ett flertal pallplatser. Har därtill plusstatistik i möten med flera WTC-spelare från tidigare år.

Innan jag började spela WMH år 2015 deltog jag i ETC för Warhammer Fantasy. Så jag vet vad det innebär att hårdträna och göra det analysarbete som krävs inför ett världsmästerskap.

Kan spela Mercenaries, Retribution eller Cygnar (kommer även ibland på mig själv med att snegla åt Infernals, om de kommer ut i tid). Pengar, resor och träningsläger ska inte vara något problem.

Till vardags är jag en drivande kraft i det som just nu förmodas vara Sveriges livligaste WMH-meta, Lundametat. Snittar således minst en turnering i månaden och får in gott och väl 100+ matcher på ett år.

Som person är jag en social lagspelare med analytisk blick. Är en sådan typ som har svårt att låta bli att engagera mig. Med mig i laget får ni sannolikt ut fler saker utöver insatserna på spelbrädet.
Mutantias
Mage Hunter
Fraktion: Skorne
Namn?: Mathias
Stad: Katrineholm

Post by Mutantias » 27 Jan 2019, 13:26

Jag är på! Spelar Skorne men kan även tänka mig att spela Skorne. Tid, pengar och intresse är inget problem.
En skorne-lista med 3 BE är som en efterrätt på banan grädde och choklad. Kan aldrig gå fel.
-Björn
RigorMortis
Zealot
Fraktion: Skorne
Namn?: Morgan
Stad: Höör

Post by RigorMortis » 27 Jan 2019, 21:26

Den gamle slänger in sin hatt oxå.(Morgan Åkesson)
Räknar med att ligga top 6 i rankingen.
Spelar helst Skorne som jag gjort det senaste året.
Men har även Cryx, Cygnar. Kan nog lösa mer eller mindre vilken armé som.

Övriga kriterier är inga problem.
Last edited by RigorMortis on 28 Jan 2019, 11:06, edited 1 time in total.
Mahkal
Ranger
Fraktion: Trollbloods
Namn?: Thomas Fagerholm
Stad: Växjö

Post by Mahkal » 28 Jan 2019, 00:39

Passar på att visa intresse direkt då!
Har varit sugen utav bara helvete att vara med och spela WTC och det känns tokigt att inte anmäla sig.
Kan spela circle, minions, grymkin och trollbloods även om jag föredrar minions eller troll.

Nämnvärda placeringar i tidigare turneringar är inget märkvärdigt mer än att jag tog 3e plats på en turnering i Linköping för ett tag sedan.
Tar däremot lagturneringar mycket seriöst och fick jag chansen att representera Sverige på WTC skulle jag lägga blod, svett och tårar för att se till att vi tar pallplats.

Har ni några frågor eller dylikt så pma mig bara, är ju på gotapair dagligen

/ Thomas
Flogger
Mage Hunter
Fraktion: Minions
Namn?: Flogger
Stad: Jönköping

Post by Flogger » 28 Jan 2019, 01:00

Anmäler intresse!

Spelat ETC tidigare i 40k och vet verkligen hur man nöter samma lista om och om igen så det är inget nytt. Jag bor också i Jönköping och arrar mer än gärna träningsläger där då det ligger rätt bra till för folk från söder/Mellansverige.

Gör generellt rätt bra ifrån mig på turneringar skulle jag säga.

Spelar Grymkin och kommer nöta dem som fasen 2019.
Last edited by Flogger on 13 Feb 2019, 01:25, edited 1 time in total.
Pros Play Painted
Frejdruk wrote:Flogger har rätt.
Rorin
Press Ganger

Post by Rorin » 28 Jan 2019, 10:45

Kanske ska fixa min ansökan också inte bara skapa tråden ;)

Johan Dyrlind, Umeå.

Spelat WTC de senaste 4 vändorna och vill gärna spela igen.

Spelar Crucible Guard för tillfället men är rätt skornesugen också. Har även Circle, Khador och Cryx liggandes om det skulle kännas som att de är bättre när det närmar sig.

Reser mycket och gärna för att spela. På senare tiden är väl en andraplats på Steamstorm i Slovakien och en fjärdeplats på Steam and Fury i Vasa de bättre placeringarna tillsammans med en andraplats på lagturneringen på ConQuest.

Brukar även vara rätt inblandad i att sätta ihop matchup dokument och dra i lite allt möjligt.

Skulle jag inte komma med i ett lag är jag sugen på att köra på som coach eller liknande.
Pressganger, Umeå

2014 89-54
2015 45-22
2016 72-34
Alvedon
Unit Attachment
Fraktion: Cryx
Namn?: Arvid N

Post by Alvedon » 28 Jan 2019, 20:42

Anmäler mitt intresse!

Arvid N, Lund

Ny i WTC-sammanhang men känner att jag har ett bra grepp på spelet.
Spelar cryx, har de mesta och kompletterar gärna vid behov.

Övriga kriterier ska inte vara några problem!
robizh
Unit Attachment
Namn?: robin andersson
Stad: umeå

Post by robizh » 29 Jan 2019, 12:10

Slänger in en intresseanmälan jag också
Spelar helst circle men kan nog tänka mig att sätta mig in i de flesta arméer vid behov det jag har liggandes hemma är även Grymkin, Cygnar och Legion

Varit med på de två senaste WTC placerar mig hyfsat på de turneringar jag nyligt spelat vunnit de två senast lokala SR samt lagturneringen på Conquest där jag gick 4-0 och 7 e plats i master
Brukar vanligtvis gå x-1 vid större turneringar
2018
Baldur 31-3
Iona 2-0
Wurmwood 0-2
danielconnock
Gun Mage
Namn?: Daniel Connock
Stad: Ålstorp

Post by danielconnock » 29 Jan 2019, 12:57

Jag vann över Morgan i helgen, och han har bekräftat att det betyder jag är nu nr1. I Sverige.

Men tyvärr kommer ett till barn i somras så hinner inte med allt som behövs detta året. Får hoppas att jag är forfarande nr1 nästa år! 😂🧐🤥
// Dan
Flogger
Mage Hunter
Fraktion: Minions
Namn?: Flogger
Stad: Jönköping

Post by Flogger » 29 Jan 2019, 13:00

danielconnock wrote:
29 Jan 2019, 12:57

Men tyvärr kommer ett till barn i somras så hinner inte med allt som behövs detta året.
Pratat som en sann nörd :lol:
Pros Play Painted
Frejdruk wrote:Flogger har rätt.
Frejdruk
Lord Commander
Namn?: Fredrik Rabén
Stad: Stockholm

Post by Frejdruk » 30 Jan 2019, 07:26

Jag vill anmäla mig också. Jag kommer inte ligga topp 6 i början av mars.

Förra årets wtc var mitt andra; först Sweden Bofors som slutade 11:a 2016 och nu Sweden IKEA som slutade 7:a. Året mellan hade jag fullt upp och ansökte inte.

Faktionsmässigt spelar jag Circle Orboros just nu, som (just nu) känns som en djup nog faktion att tas mer än en gång i samma lag. Jag kan också spela cygnar, vilket jag gjort större delen av 2015-2018.

Meritmässigt har jag förutom spelat i wtc vunnit ett antal mindre turneringar genom åren. Mer nutida är jag den enda att besegra Olov Winmore på turnering efter WTC. Jag befriade södra Mellansverige från hans Ossrum-plåga (nu vinner han med retribution i stället. You’re welcome, people).
Rorin
Press Ganger

Post by Rorin » 30 Jan 2019, 15:13

Listade anmälda i förstaposten, kolla gärna så jag inte missat någon.

Listade även top 10 inför uttagningen som det ser ut idag (med den info jag har)
Pressganger, Umeå

2014 89-54
2015 45-22
2016 72-34
Evilminion
Mercenary
Fraktion: Legion of Everblight
Namn?: Gustav
Stad: Stockholm

Post by Evilminion » 31 Jan 2019, 01:15

WTC är ascoolt och jag vill vara med och leka!

Jag är mest gammal och vresig. Ibland spelar jag legion (då oftast på ett otillfredsställande sätt). Om sparring innebär att jag får sitta i Olovs knä och bli tröstad så har jag all tid i världen att lägga på träningsläger.
Tag2Lyl3 TagT3am!

"Alltså jag inkluderade inte dig has-been-bracketen. Man måste ha varit något för att bli en has-been.". Arlaharen - skjuter folk i magen och levererar burns
Motherland
Commander
Namn?: Olov
Stad: Västerås

Post by Motherland » 31 Jan 2019, 08:45

Evilminion wrote:
31 Jan 2019, 01:15
WTC är ascoolt och jag vill vara med och leka!

Jag är mest gammal och vresig. Ibland spelar jag legion (då oftast på ett otillfredsställande sätt). Om sparring innebär att jag får sitta i Olovs knä och bli tröstad så har jag all tid i världen att lägga på träningsläger.
Det är därför vi älskar att ha dig med Gurra! <3
Dwarf/Traitor tag-team: 4-1
Svävaralv/Post Rahn Stress Disorder: 2-2
Christoffer W
Warlock

Post by Christoffer W » 31 Jan 2019, 09:35

Jag anmäler mig INTE till wmh WTC men anmäler mig som frivillig att vara med på träningsläger, sparra och ge "bra" tips.
Rorin
Press Ganger

Post by Rorin » 12 Feb 2019, 12:47

Top 10 uppdaterat med de resultat jag vet om från BonesCon och WettCon.

Förra rankingen var lite fel också, hade lyckats kapa bort ett resultat från mig själv så jag skulle ha varit med på top 10 även innan (bra att det är mig själv jag tar bort poäng för och ingen annan iaf... ;) )
Pressganger, Umeå

2014 89-54
2015 45-22
2016 72-34
Post Reply