Aktuellt datum och tid: 23 jun 2018, 15:05

Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: WTC 2018 Intresseanmälan
InläggPostat: 08 feb 2018, 11:14 
Press Ganger

Fraktion: Khador
Namn: Johan Dyrlind
Stad: Umeå
Då var det dags igen! Kör en mer eller mindre rak copy paste från weddings tråd förra året:

Nu är det den nya spännande tiden på året då vi blickar fram mot nästa års WTC och den lugna tiden när alla får flumma runt och spela vad de vill är snart slut! Anmälan funkar som tidigare år, förhoppningsvis har ni koll på uttagningsprocessen vid det här laget. Vi vet än så länge inte om vi kommer få ett tredje lag, våra resultat 2017 var sämre än 2016 så chanserna är lite lägre. Uttagningen kommer första att göras på 10st spelare (2 lag) får vi ett tredje lag så tas det ut i efterhand.

I år är det 14-16 September i Warsawa som gäller.

Vi vill veta vilka som är intresserade av att åka och har tid och råd att vara med (på både resan och "träningshelger"). Jag vill även att folk som är, eller tror sig komma, i topp sex på rankingen svarar. Jag vill dock inte ha nån diskussion i den här tråden, håll den ren och ha bara ett inlägg per person. Det finns andra WTC-trådar ni kan diskutera i.

Jag vill att alla som svarar skriver vilka arméer de kan tänka sig att spela (och vilken de helst spelar) och gärna nån kort text om varför ni ska bli valda (nu känner ju folk varandra men är inte säkert att alla vet allt om varandras spelande och turneringar).

För rankingen gäller även utlandsturneringar. Det finns en "Ranking WTC"-sida på gotapair med WTC-rankingen. Har ni utlandsturneringar som inte är registrerade så skicka PM till Johan Persson så lägger han in det.

Det är viktigt att ni förstår att arbetet med WTC är mycket med omfattande än en vanlig turnering (men också mycket roligare). Vi kommer att ha många diskussioner i lagen, träningsläger och annat arbete hela halvåret inför WTC. Det är också viktigt att du är flexibel som spelare och kan tänka dig att spela andra listor/casters än du är van vid (och spela dem mycket och på andra turneringar eftersom du måste lära dig spela dem). Detta för att täcka svagheter i lagen eller skapa skews. Du ska spela många matcher med dina WTC-listor och vara beredd att spela dem på de flesta turneringarna inför WTC också även om det kan finnas bättre listor i ett singelformat.

Innan ni svarar bör ni fundera på följande frågor, om ni inte svarar ja på någon av dem bör ni antagligen inte åka med till WTC:
- Har du tid och råd att åka till WTC? (Kan tyckas vara uppenbar... tänk på att det blir några extra dagar runt själva helgen också.)
- Har du tid och råd att åka på ett antal (2-3) träningshelger under våren och sommaren? (Det är viktigt att vi träffas i lagen innan själva turneringen och spelar, umgås och pratar listor etc. Dessa kommer antagligen vara i södra Sverige eftersom det är överlägset flest spelare här.)
- Kan du tänka dig att köpa/måla upp extra modeller för WTC? (Anledningen till att man spelar en lista bör inte vara att det är det enda man har målat.)
- Kan du tänka dig att spela några få listor under i stort sett hela tiden fram till WTC? (Om ni inte är trötta på att spela era listor innan WTC har ni inte spelat dem tillräckligt. Självklart ska ni tweaka listorna så att de blir så bra som möjligt mot det dem ska spela mot, men här ska det nötas Pagani style.)
- Kommer du hinna spela mycket under tiden fram till WTC? (Vet inte vad mycket innebär men 50+ matcher med varje lista bör man komma upp i.)
- Kan du tänka dig att diskutera listor, match ups, lottning, resa och annat som hör till WTC på internet och skype? (Du bör svara inom några dagar på poster på WTC-forumsdelen och liknande och vara allmänt nåbar).

Efter 5e mars (Första måndagen i Mars) kommer topp 6 på rankingen som är intresserade att diskutera mellan varandra och ta ut två lag från de intresseanmälda. Om vi får ett till lag kommer detta tas ut efter det bland de intresserade som finns kvar. Om ni har nått mer att lägga till (fler frågor eller info eller liknande) så får ni självklart posta det här så uppdaterar jag förstaposten.

Intresserade:
1. Johan Dyrlind (Skorne, Khador, Cryx, Circle)
2. Daniel Bergström (Cygnar, Grymkin)
3. Magnus Forslund (Circle, Cryx, Mercs)
4. Olov Winroth (Khador, CoC, Mercs)
5. Oskar Sibeck (Mercs, Cygnar, Menoth, SKorne, Minions, CG)
6. Niklas Bergmark (Grymkin, Mercs, CoC, CG)
7. Mattias Dreifaldt (Skorne, Grymkin, CG)
8. Fredrik Rabén (Cygnar, Legion)
9. Peter Alsén (Minions, Troll, Grymkin)
10. Gustav Berggren (Legion)
11. David Gustafsson (Cygnar)
12. Fredrik Bäckstrand (CoC, Cygnar)
13. Robin Andersson (Cygnar, Circle)
14. Rickard Nilsson (Minions)
15. Filip Zingmark (Cryx, Ret, Mercs)
16. Andreas Holm (warmachine)

Ansökan specifikt för tredjelag:
1. Hugo Svanborg (Mercs)
2. Gustav Linderup (Menoth)
3. Andreas Grae (Grymkin)

Reserv: David Lindegren (Minions, CoC, Mercs)

Nuvarande top 10 (borträknat Iron Moot 2016 som hinner försvinna innan uttagningen, av turneringar utannonserade på gotapair så ser jag bara en kommande DMF turnering, det är även en SteamRoller i Umeå som inte är inlagd ännu) Tänker att våra top 6 (som alltså väljer övriga deltagare) troligtvis hittas här:

1. Oskar Sibeck - 63858 (tappar 1500 från IM) Anmäld
2. Robin Andersson - 58105 Anmäld
3. Jeppa Resmark - 55250
4. Johan Dyrlind - 53159 (tappar 6583 från IM) Anmäld
5. Gustav Berggren - 51875 Anmäld
6. Filip Zingmark - 51138 (tappar 2000 från IM) Anmäld
7. Magnus Forslund - 49736 (tappar 7214 från IM) Anmäld
8. Christoffer Wedding - 44900
9. Olov Winroth - 43063 (tappar 6000 från IM) Anmäld
10. David Gustafsson - 43000 Anmäld

Bara så ni inte tror jag missat: Rickard Nilsson - 33850 (tappar 19338 från IM)

2014 89-54
2015 45-22
2016 72-34

Senast redigerad av Rorin 26 feb 2018, 23:35, redigerad totalt 7 gånger.

Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: WTC 2018 Intresseanmälan
InläggPostat: 08 feb 2018, 11:18 
Press Ganger

Ska även tillägga: Förra året körde vi uppdelning Norrland/Svealand/Götaland men det är inget som är givet att det kommer vara så även i år. Så känn er inte begränsade av var ni bor eller så. Förra året råkade de 15 högst rankade anmälda ha en jämn uppdelning däremellan.

Mest troligt kommer det bara tas ut 10st spelare i första hand och ingen laguppdelning görs innan vi får besked om vi får ett tredje lag eller inte. Hur uppdelningen görs diskuteras mest troligt igenom gemensamt av de 10 eller 15 som kommer vara med i lagen

2014 89-54
2015 45-22
2016 72-34

Svara med citat  
InläggPostat: 08 feb 2018, 11:23 
Grunt

Fraktion: Cygnar
Namn: Daniel
Jag anmäler mitt intresse. Har spelat ETC i Warhammer tidigare samt Eisenhammer i WMH, så är väl insatt i processen och åtagandet. :)

Spelmässigt har jag spelat Warmachine sedan augusti 2016 så jämfört med många är jag relativt ny. Har hunnit med att vinna Finska Mästerskapen samt en Steamroller under NM i Norge, och även kvalat in till Invitational både i Norge och på Iron Moot 2017. Har fram till nu enbart spelat Cygnar men kan även tänka mig att spela Grymkin om det passar laget bättre. Har inga problem med att skaffa/måla/nöta nya arméer/listor/figurer för WTCs skull.

Svara med citat  
InläggPostat: 08 feb 2018, 11:28 
Unit Attachment

Fraktion: Circle Orboros
Namn: Magnus Forslund
Stad: Sundsvall
Jag vill vara med. 5:a på wtc-rankingen just nu. Spelar helst circle men har både cryx och mercs om det skulle passa bättre. Medlem i Norrlands wtc-lag förra året.

Svara med citat  
InläggPostat: 08 feb 2018, 11:57 
Commander
Användarvisningsbild

Namn: Olov
Stad: Västerås
Intresserad!

Kan spela Khador, CoC eller Mercenaries.

Jag har erfarenhet från 4 tidigare wtc-turneringar där jag har presterat helt ok. Förra året kaptenade jag lag Svealand, vilket var roligt och något jag gärna gör igen om jag får förtroendet.

Svara med citat  
InläggPostat: 08 feb 2018, 12:43 
Press Ganger

Helt oväntat som den som startat tråden så vill jag också vara med! :P

Spelar i första hand Skorne men har även Cryx, Khador och Circle liggandes. Skulle eventuellt kunna ge mig in på Crucible Guard beroende på hur de blir vid release.

Har varit med på 3st tidigare WTC, placerat oss 4a som bäst och förra året var jag kapten för lag Norrland.

Soloturneringsmässigt verkar jag ha svårt att faktiskt vinna de större turneringarna men har en konsekvent X-1 placering överlag. Reser mycket och gärna och har spelat i ett antal länder.

2014 89-54
2015 45-22
2016 72-34

Svara med citat  
InläggPostat: 08 feb 2018, 13:10 
Commander
Användarvisningsbild

Fraktion: Mercenaries
Namn: Oskar
Stad: Karlstad
Polen verkar vara ett trevligt ställe.

Jag vill gärna med.
Spelar helst Mercs, kan även tänka mig Cygnar, Menoth, Skorne, Minions eller Crucible Guard.

Har vunnit några turneringar i mk3 så ligger bra på rankingen. Var med förra året i lag Svealand. Åker gärna på träningsläger och hänger på skype etc.

Svara med citat  
InläggPostat: 08 feb 2018, 15:28 
Ranger

Fraktion: Trollbloods
Namn: Niklas Bergmark
Stad: Stockholm
Kastar in min intresseanmälan.
Ligger inte särskilt bra till i rankingen för tillfället men har i alla fall varit med på WTC de senaste två åren.
Jag är helt på på alla punkterna vad gäller tid/pengar/resande.
Spelar helst Grymkin, men även Mercs och Convergence går att ordna. Crucible kommer funka likaså. Annat om någon tjatar om det.

Svara med citat  
InläggPostat: 08 feb 2018, 17:31 
Mage Hunter

Fraktion: Skorne
Namn: Mathias
Stad: Katrineholm
Anmäler intresse!

Spelat sen MK1 men blev mer seriös på att försöka vinna i slutet av 2016. Vunnit ett par endagars-turneringar i det senaste och x-1 på några större. Tid, pengar och engagemang är jag beredd på och är inga problem.

Spelar skorne i 1a hand men skulle kunna tänka mig grymkin eller eventuellt crucible guard om det måstes.

Svara med citat  
InläggPostat: 08 feb 2018, 23:53 
Zealot

Fraktion: Minions
Namn: David Lindegren
Stad: Luleå
Jag kan anmäla mig som potentiell reserv :) kommer att vara på plats och spela solo-master men kan lätt tänka mig att rycka in om någon blir sjuk eller så. Äger Minions/CoC/Mercs. Har inga super-resultat på nacken, gick 4-1 som bäst på iron moot förra året och fick en cryx-spelare att gnälla på mina sacral vaults (what is this bullshit osv) :D

Har pga speciella familjesituationer inte möjlighet att lägga tiden som skulle krävas för att ge en ordinarie plats rättvisa så .. ja. kommer att spela på som vanligt och åka på roliga turneringar innan.

Men som sagt, finns på plats om det krisar :)

Svara med citat  
InläggPostat: 09 feb 2018, 02:11 
General
Användarvisningsbild

Namn: Fredrik Rabén
Jag vill gärna vara med i år! Jag var med 2016 men kunde pga annat inte söka 2017. Nu när jag är klar med universitetet och allt pendlande som kommer med det, samt de andra kurser jag läst, har jag igen tid att spela ordentligt.

Just nu ligger jag sådär på rankingen i och med att jag inte kunnat spela så mycket, har bara 4 resultat som räknas. Kommer som sagt kunna spela mer från och med slutet av februari och bör stiga lite igen då! Sett till meriter har jag vunnit ett gäng små turneringar, var med i 2016 års vinnande trippel-Haley lag på BSK och vann LinCon 2017. Jag var med i laget som kom 11:a på WTC i Nederländerna.

Faktionsmässigt spelar jag mest (och bäst) Cygnar (Haley3-laget). Jag kan även plocka upp mina gamla landhajar och spela Legion of Everblight. Att nöta samma listor gör jag gärna och oavsett!

Svara med citat  
InläggPostat: 09 feb 2018, 06:50 
Mage Hunter
Användarvisningsbild

Fraktion: Minions
Namn: Flogger
Stad: Jönköping
Jag anmäler intresse!

Har tidigare lirat 40k på ETC och har börjat sakna den volymen och den nivån av spel.

Lirar främst Minions men även Troll och Grymkin. Nu med Minions nya släpp känns de som en riktigt hård faktion som kan tävla med det mesta. Har inga problem att nöta samma lista om och om igen, det tycker jag är en stor del av charmen i förberedelser för en större turnering :)

Då jag bor mitt i landet samt är en van arrangör har jag inga problem att arrangera träningsläger här för alla som vill det. Jönköping brukar ligga rätt bra till. Detta kan jag gärna göra även om jag inte blir med i laget, så ni vet det :)

Svara med citat  
InläggPostat: 09 feb 2018, 10:09 
Mercenary
Användarvisningsbild

Fraktion: Legion of Everblight
Namn: Gustav
Släng in mig på intresselistan!

Jag hatar mig själv och spelar således endast legion. Jag kan dock förväntas kompensera mitt uppenbara faktionshandikapp med den can-do-attityd och positivism jag kontinuerligt sprider omkring mig.

Om inte min podcast-fame stiger mig helt över huvudet så har jag tid att såväl skypea som nöta partier.

"Alltså jag inkluderade inte dig has-been-bracketen. Man måste ha varit något för att bli en has-been.". Arlaharen - skjuter folk i magen och levererar burns

Svara med citat  
InläggPostat: 09 feb 2018, 11:31 
Warlock
Användarvisningsbild

Fraktion: Mercenaries
Namn: Hugo
Stad: Riksskald
Om vi får ett tredjelag så kan jag tänka mig att vara kapten för det.

Jag spelar mercenaries

No god but Cheezus Christ
"Spelar man mercs så spelar man med hjärtat" - Dan Alf 13/1 2013

Svara med citat  
InläggPostat: 09 feb 2018, 12:00 
Light War Beast
Användarvisningsbild

Fraktion: Protectorate of Menoth
Namn: KG.
Jag anmäler mig till Hugos tredjelag

Protectorate of Menoth

Svara med citat  
InläggPostat: 09 feb 2018, 15:51 
Mage Hunter

Namn: David Gustafsson
Stad: Linköping
Anmäler mitt intresse.

Vinner turneringar ibland och spelar helst Cygnar. Har många års erfarenhet av liknande lagturneringar.

Har hög tillgänglighet vad gäller metasnack. Spelar turneringar frekvent. Pga. småbarn uppskattar jag att det dock blir svårt att klocka in på 100 matcher totalt med pairingen om den inte blir Nemo3/Haley3 vilket jag nöter för tillfället och troligen ett bra tag till om ingen oväntad nerf kommer.

Svara med citat  
InläggPostat: 09 feb 2018, 17:50 
Ranger
Användarvisningsbild

Fraktion: Trollbloods
Namn: Andreas Graae
Stad: Skene
Anmäler intresse om det blir ett 3e lag

Spelar Grymkin isf.

Svara med citat  
InläggPostat: 11 feb 2018, 15:56 
Unit Attachment

Fraktion: Convergence of Cyriss
Namn: Fredrik Bäckstrand
Anmäler intresse.

Har nog spelat lite för sällan och bytt caster för ofta för att placera mig stabilt. Kom trea på Champions på Iron moot och tror att jag var bästa svensk på Norwegian masters (8:a). :)
(det var inte en bra turnering för oss svenskar...)

Skulle jag komma med så kan jag spela mycket och nöta det som krävs. Spelar Convergence och Cygnar.

Svara med citat  
InläggPostat: 12 feb 2018, 10:52 
Press Ganger

Förstaposten uppdaterad med anmälda.

Säg gärna till ifall jag missat någon.

Och ordningen anmälningarna kommer in i spelar ingen roll så var inte rädda att anmäla er även om det redan finns "tillräckligt många"

2014 89-54
2015 45-22
2016 72-34

Svara med citat  
InläggPostat: 12 feb 2018, 13:51 
Unit Attachment

Fraktion: Circle Orboros
Namn: robin andersson
Stad: umeå
Tänkte slänga in en anmälan jag med. Har väll mest spelat Cygnar och Circle i mk3 men kan tänka mig att byta till de flesta factions om de skulle behövas

Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa