Ranking från utländska turneringar?

-Allmän info om siten och forumet
ArneB
Warlock
Fraktion: Protectorate of Menoth
Namn?: Anders
Stad: Østerlars

Re: Ranking från utländska turneringar?

Post by ArneB » 13 Aug 2013, 15:03

Poængen ær att de flesta av spelarna som bryr sig om rankningen kænner varandra, eller i alla fall vet vilka folk ær. Det gør den intressant att læsa eftersom man vet vem den dær jæveln ovanfør en ær. Om det pløtsligt børjar dyka upp en massa mænniskor som aldrig eller sællan spelar i Sverige kan de inte direkt sægas vara en del av det svenska metat.

Om jag blir bofast i Danmark skulle jag teoretiskt sett kunna spela i danska turneringar de kommande fem åren eller så. Sæg att jag vinner varenda turneringar och skickar in resultatet till gotapair. Jag spelar inte længre i svenska turneringar før jag ær assimilerad och hatar alla som inte ær danskar. Somliga i Sverige minns mig, andra glømmer mig och somliga hatar mig tillbaks. Ændå står jag som bæsta spelare i Sverige, trots att minnet av mig så sakteliga kommer att dø bort. Det tycker jag verkar som en skittrist rankning.
Ja du kanske kan spela, men frågan är: kan du kötta?

Særyn 14-8 pVayl 12-8 eVayl 7-3 Bethayne 6-6 pThagrosh 16-4 eThagrosh 1-0 pAbsylonia 0-1 eLylyth 7-4
Rorin
Press Ganger
Fraktion: Khador
Namn?: Johan Dyrlind
Stad: Umeå

Post by Rorin » 13 Aug 2013, 16:08

Det är väl rätt sällan man åker som ensam svensk på en turnering utomlands, kan till viss del se poängen men skulle gissa att ifall jag vinner alla turneringar o Norrland och klättrar till toppen så skulle de flesta på det här forumet tycka att det är väldigt mycket mer avlägset än Danmark. (och troligtvis ha rätt i det också..)

Skulle tro att de flesta som åker på turneringar och som är från Stockholm och uppåt känner/känner till mig t.ex, och jag känner de från den regionen som är med högt upp på rankingen (och många andra också), många av de andra har jag kanske sett skymten av någon gång men känner dem definitivt inte. Sen att det skulle vara ett argument för nuvarande rankingen att det mer är en inbördes tävling mellan ett fåtal kompisar än något annat känns lite konstigt för mig...
Pressganger, Umeå

2014 89-54
2015 45-22
2016 72-34
Jocke Rapp
Warlock
Fraktion: Mercenaries
Namn?: Joakim Rapp
Stad: Göteborg

Post by Jocke Rapp » 13 Aug 2013, 16:18

Erfarenhet från ett annat stort figurspel där vi implementerade en ranking var att när det plötsligt började ploppa upp spelare i norrland som "ingen" kände till men som vann turneringar där, så resulterade det i att sydspelarna började åka på turneringarna även i norrland. Dvs exakt den effekt gotapair vill uppnå.

Jag tycker bara det ska vara svenska turneringar på gotapair. Utländska turneringar hör hemma på utländska rankingsidor.
Image
eOscar
Press Ganger
Fraktion: Skorne
Namn?: Oscar
Stad: Stockholm

Post by eOscar » 13 Aug 2013, 16:39

Jocke Rapp wrote:Erfarenhet från ett annat stort figurspel där vi implementerade en ranking var att när det plötsligt började ploppa upp spelare i norrland som "ingen" kände till men som vann turneringar där, så resulterade det i att sydspelarna började åka på turneringarna även i norrland. Dvs exakt den effekt gotapair vill uppnå.

Jag tycker bara det ska vara svenska turneringar på gotapair. Utländska turneringar hör hemma på utländska rankingsidor.
Som till exempel den franska sidan got au pair.

För övrigt tycker jag att det funkar bra som det är. Dvs att man håller det till svenska turneringar men att man till ett event som WTC kan ta utlandsprestationer i beaktande. Mest av allt för att hålla det enkelt. Men rankingsystem är ju som betygsystem, varje skolminister vill ha sitt egna.
Rorin
Press Ganger
Fraktion: Khador
Namn?: Johan Dyrlind
Stad: Umeå

Post by Rorin » 13 Aug 2013, 21:42

Ok då har jag fått lite svar på vad som gäller och varför iaf :)

Ska se om man kan lyckas skrapa ihop några rankingpoäng i Västerås då...
Pressganger, Umeå

2014 89-54
2015 45-22
2016 72-34
Island
General
Fraktion: Cryx
Namn?: Stefan
Stad: Västerås/Stockholm

Post by Island » 21 Aug 2013, 00:50

Rorin wrote:Ok då har jag fått lite svar på vad som gäller och varför iaf :)

Ska se om man kan lyckas skrapa ihop några rankingpoäng i Västerås då...
Bring it. De poängen är på min mark. :P
Post Reply