Steamroller 2017

-Allt som rör ditt favoritspel
kombat
Solo
Fraktion: Legion of Everblight
Namn?: Johan Ljungström
Stad: Lund

Re: Steamroller 2017

Post by kombat » 21 Feb 2017, 10:49

Nej jag spelar wmh för att 40k flippade ut totalt med formationer, multipla foc och allies till höger ocj vänster list byggandet var repetetivt ich ganska tråkigt och 40k är i mitt tyckte ofta mer förutsägbart än wmh med sten/sax/påse match ups. Det jag menar med oförutsägbarhet är att den som vinner kan aldrig vara helt säker på sin vinst. Kan alltid få till en galen assassination eller nu att spelet kan sluta i olika rundor. Även om random game length premierar att man är aggrissiv så kan man fortfarande inte säkra en vinst och förutsätta att det tar slut en viss runda utan det kan vara en runda till och då kanske motståndaren kan komma ifatt på cp eller assassinata. Det är min mening bra spel upplevelse

Skickat från min E5823 via Tapatalk
Frekke
Zealot
Fraktion: Trollbloods
Namn?: Jens
Stad: Fagersanna

Post by Frekke » 21 Feb 2017, 11:07

Flogger wrote:
kombat wrote: mer oförutsägbarhet gör spelet roligare
Detta har väl aldrig varit sant? Det är ju därför vi spelar WMH istället för 40k...
+1

jag har provat lite andra figurspel under tiden jag spelat warmahordes och hela tiden tänker man att det är för mycket tärningar och tärningsspel och för lite strategi.
För att inte bli påhoppad : Warmahordes har en mycket jämnare tärningskurva och man kan göra mycket för att påverka den sen är det givetvis så att man kan förlora på tärningar (eller vinna) men i de andra spelen kan det verkligen kännas som att spela yatzy
ryssen2
Heavy Warjack
Fraktion: Trollbloods
Namn?: Jakob Oskarsson
Stad: Uppsala

Post by ryssen2 » 21 Feb 2017, 11:13

Frekke wrote: För att inte bli påhoppad : Warmahordes har en mycket jämnare tärningskurva och man kan göra mycket för att påverka den sen är det givetvis så att man kan förlora på tärningar (eller vinna) men i de andra spelen kan det verkligen kännas som att spela yatzy
Å andra sidan (ja, du blev påhoppad ändå ;) )
Fler tärningsslag är också ett sätt att jämna ut odds. Det är ju mer på det sättet warhammer och 40k jobbar. Slår du 100 tärningar når du ju också ett snitt, så att säga. Det är bara olika sätt att jobba med odds och förväntade värden.
Alla ska blogga, även om jag är dålig på det: http://www.spelryssen.wordpress.com
Post Reply