Steamroller 2017

-Allt som rör ditt favoritspel
Mahkal
Ranger
Posts: 168
Joined: 22 Sep 2015, 12:05
Fraktion: Trollbloods
Namn?: Thomas Fagerholm
Stad: Växjö

Steamroller 2017

Post by Mahkal » 17 Feb 2017, 18:15

Fan vad jag kännet att hypen dog helt.

http://privateerpressforums.com/showthr ... y-to-boot!

TL;DR Random game length. Andra regler för scoring av zoner. Endast warriors kan scora runda zoner, warbeast/jacks på rektangulära. Vinner inte vid 5 CP utan måste få 6 mer än motståndaren.

PP vad i helvete pysslar ni med?!?!
User avatar
Baysick
Grunt
Posts: 15
Joined: 22 May 2016, 15:48
Fraktion: Retribution of Scyrah
Namn?: Hampus
Stad: Uppsala

Re: Steamroller 2017

Post by Baysick » 17 Feb 2017, 18:21

Va i...
Two wrongs don't make a right, but three rights make a left.
Christoffer W
Warlock
Posts: 1822
Joined: 01 Jul 2011, 14:38
Fraktion: Circle Orboros
Stad: Lund

Re: Steamroller 2017

Post by Christoffer W » 17 Feb 2017, 18:24

Jag tycker att det verkar lovande. Beror väldigt mycket på hur scenarion är designade men är promota balanserade listor är väl bra. Är sätta en klocka till på spelet förutom den vanliga är också intressant och gör att man inte kan vara hur passiv som helst och kan tvinga bricks att committa med ett tidigt poäng.
User avatar
såne
Heavy Warbeast
Posts: 1281
Joined: 30 Mar 2013, 10:16
Fraktion: Trollbloods
Namn?: Johan Sånesson
Stad: Lund

Re: Steamroller 2017

Post by såne » 17 Feb 2017, 19:23

Ser inte heller varför folk får panik?
JAG HAR ÄNTLIGEN GJORT DET! JAG HAR VUNNIT MOT OSKIS! KATTER OCH HUNDAR BOR TILLSAMMANS!
User avatar
Charmant
Warlock
Posts: 2215
Joined: 14 Dec 2011, 00:59
Fraktion: Mercenaries
Namn?: Hugo
Stad: Riksskald

Re: Steamroller 2017

Post by Charmant » 17 Feb 2017, 19:31

tror det kan vara najs särskilt med CID för att tweaka :-)
Italodräparen, frankernas baneman, brödrafolkens återförenare. Sveriges mest framgångsrike lagkapten.

No god but Cheezus Christ
"Spelar man mercs så spelar man med hjärtat" - Dan Alf 13/1 2013
the godfather
Warlock
Posts: 2188
Joined: 21 May 2011, 19:12
Fraktion: Circle Orboros
Contact:

Re: Steamroller 2017

Post by the godfather » 17 Feb 2017, 19:51

Dominate var ju det bästa med steamroller :/
"det där är ingen arme, det är ett zoo"
"det här uppdraget KAN man inte vinna på objektiv".(i panik halv turn och 15 run senare) "jag förlorar snart på objektiv!!"
"skulle du säga att du har en snabb arme?"
Mahkal
Ranger
Posts: 168
Joined: 22 Sep 2015, 12:05
Fraktion: Trollbloods
Namn?: Thomas Fagerholm
Stad: Växjö

Re: Steamroller 2017

Post by Mahkal » 17 Feb 2017, 21:02

Random gamelength har jag bara skitdåliga minnen av sen 40k och har svårt att se hur det skulle vara bättre iwarmahordes.

Sen vet jag inte vad jag tycker om med zonerna och scoringen. Kommer detta gå igenom kommer jag bli uppriktigt förbannad. Om det nu är så att man vill skapa mer balanserade listor istället för jackbricks/beastbricks kan man istället göra infanteriet bättre. Lm jag vill spela mortenebra1 med en kraken och en massa jacks men det är ett scenario där det är stora runda zoner kommer jag ju automatiskt torska scenariospelet då det enda infanteriet jag spelar är en minigrupp med mechthralls för extra focus.
User avatar
eldrak
Commander
Posts: 834
Joined: 16 Sep 2013, 10:49
Fraktion: Mercenaries
Namn?: Oskar
Stad: Karlstad

Re: Steamroller 2017

Post by eldrak » 17 Feb 2017, 21:09

Känns märkligt om man skall kunna döda allt för motståndaren som kan score en viss typ av objekt när man har en liten CP-ledning och sedan stalla till turnsen tar slut.

edit: Hålla reda på vilken turn man spelar är tråkigt.
Bunny, Bunny, Bunny, Bunny, Ossrum! Ossrum! - Mercbossen
moraliskt korrekt<tekniskt korrekt<anatomiskt korrekt, drudge life
ryssen2
Heavy Warjack
Posts: 1044
Joined: 31 Jan 2013, 15:54
Fraktion: Trollbloods
Namn?: Jakob Oskarsson
Stad: Uppsala

Re: Steamroller 2017

Post by ryssen2 » 17 Feb 2017, 21:40

eldrak wrote:Känns märkligt om man skall kunna döda allt för motståndaren som kan score en viss typ av objekt när man har en liten CP-ledning och sedan stalla till turnsen tar slut.
Ja, fast dödar du castern vinner du ju. Och castern kan scora på alla zoner och plaggor. Kan inte heller tycka att det finns något enkelt autosätt att stalla matcher. håller du på att torska så torskar du, och motståndarens caster tar poäng.

Det enda jag inte förstår är hur man rent praktiskt ska sätta igång en random klocka efter runda fem.

Annars är jag positiv till framförallt den nya scoringen. det kommer inte bli samma avslut på matcher när man håller på att vinna men måste skyffla in skit för att contesta utan vänta en runda. Tycker det blir jättebra.
Alla ska blogga, även om jag är dålig på det: http://www.spelryssen.wordpress.com
User avatar
Falkman
Warlock
Posts: 2486
Joined: 02 Aug 2011, 18:04
Fraktion: Retribution of Scyrah
Namn?: Ola
Stad: Västerås

Re: Steamroller 2017

Post by Falkman » 17 Feb 2017, 22:00

Jakob du drar inte igång en random klocka, du slår tärning och på ett visst resultat slutar matchen, annars kör du vidare och upprepar i slutet på nästa runda.
Image
ryssen2
Heavy Warjack
Posts: 1044
Joined: 31 Jan 2013, 15:54
Fraktion: Trollbloods
Namn?: Jakob Oskarsson
Stad: Uppsala

Re: Steamroller 2017

Post by ryssen2 » 17 Feb 2017, 22:27

Falkman wrote:Jakob du drar inte igång en random klocka, du slår tärning och på ett visst resultat slutar matchen, annars kör du vidare och upprepar i slutet på nästa runda.
Såg det sen. blandade nog ihop det med random round timer i timed turns.

Oavsett är jag tveksam till random game lenght och positiv till resten.
Alla ska blogga, även om jag är dålig på det: http://www.spelryssen.wordpress.com
User avatar
Frejdruk
Lord Commander
Posts: 950
Joined: 13 Jun 2012, 22:30
Fraktion: Cygnar
Namn?: Fredrik Rabén
Stad: Stockholm

Re: Steamroller 2017

Post by Frejdruk » 17 Feb 2017, 23:10

Jag håller med Jakob. Om scenariona är bra kanske inte ens RGL suger, vi får se. Kul att de skakar om :)
User avatar
kombat
Solo
Posts: 576
Joined: 27 May 2012, 23:29
Fraktion: Legion of Everblight
Namn?: Johan Ljungström
Stad: Lund

Re: Steamroller 2017

Post by kombat » 18 Feb 2017, 04:41

Random Game length är ju inte ens i närheten av samma påverkan som det har i 40k. Det kommer ju vara en icke-fråga i typ 90% av all matcher. Och det gynnar den aggressivare spelaren men inte på ett som automatiskt gör att denna vinner. Det är också bra att de gör något åt control casters

Skickat från min E5823 via Tapatalk
User avatar
Jocke Rapp
Warlock
Posts: 4442
Joined: 23 Sep 2010, 07:57
Fraktion: Mercenaries
Namn?: Joakim Rapp
Stad: Göteborg

Re: Steamroller 2017

Post by Jocke Rapp » 18 Feb 2017, 22:28

Jag är inte det minsta orolig över att det blir obalanserat. Pagani jobbar med Steamroller numera. Dessutom kommer det som sagt ske en öppen betatest innan det går live.
Image
User avatar
Jocke
Light Jack
Posts: 341
Joined: 25 Nov 2013, 08:18
Fraktion: Circle Orboros
Namn?: Jocke Langebäck
Stad: Sthlm

Re: Steamroller 2017

Post by Jocke » 19 Feb 2017, 16:38

Har det klarlagts om random game length gäller även vid death clock, eller om det bara är för timed turns?
User avatar
kombat
Solo
Posts: 576
Joined: 27 May 2012, 23:29
Fraktion: Legion of Everblight
Namn?: Johan Ljungström
Stad: Lund

Re: Steamroller 2017

Post by kombat » 19 Feb 2017, 19:11

Det gäller även för death clock

Skickat från min E5823 via Tapatalk
User avatar
Nefrums
Heavy Warbeast
Posts: 1418
Joined: 29 Jul 2011, 19:32
Fraktion: Cygnar
Namn?: Jeppa
Stad: Lomma

Re: Steamroller 2017

Post by Nefrums » 20 Feb 2017, 11:25

så det går inte längre att bra spela på klockan när man ligger efter i CP. Det tycker jag är bra.
Jocke Rapp wrote:DrygJeppa slår till
Falkman wrote:Mer eller mindre en något vettig poäng formulerad ungefär så trolligt det gick
Albin wrote:känns lite obscen, Jeppa-style
Mahkal
Ranger
Posts: 168
Joined: 22 Sep 2015, 12:05
Fraktion: Trollbloods
Namn?: Thomas Fagerholm
Stad: Växjö

Re: Steamroller 2017

Post by Mahkal » 20 Feb 2017, 11:49

Jag hade hellre sett att dom satt en fast tid när matchen tar slut exempelvis på slutet av round 6 så är det slut, mest CP vinner. Då får vi inte det där scenariot att "Fan jag hade kunnat vinna men på grund av RNG så tog matchen slut tur 5"
User avatar
kombat
Solo
Posts: 576
Joined: 27 May 2012, 23:29
Fraktion: Legion of Everblight
Namn?: Johan Ljungström
Stad: Lund

Re: Steamroller 2017

Post by kombat » 21 Feb 2017, 06:00

Spelet är ju fullt med RNG, mer oförutsägbarhet gör spelet roligare

Skickat från min E5823 via Tapatalk
User avatar
Flogger
Mage Hunter
Posts: 487
Joined: 11 Oct 2015, 21:34
Fraktion: Minions
Namn?: Flogger
Stad: Jönköping

Re: Steamroller 2017

Post by Flogger » 21 Feb 2017, 10:35

kombat wrote: mer oförutsägbarhet gör spelet roligare
Detta har väl aldrig varit sant? Det är ju därför vi spelar WMH istället för 40k...
Pros Play Painted
Frejdruk wrote:Flogger har rätt.
Post Reply