Aktuellt datum och tid: 22 maj 2018, 05:35

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Charge vs Repel
InläggPostat: 27 apr 2018, 10:29 
Mercenary

Fraktion: Protectorate of Menoth
Namn: Carl Monke
Stad: Lund
1. En cavalry/whatever model chargar førbi och inom 0,5" från Blessing of Vengeance, en light jack førkortad BOV

Nær movement ær gjort(av den chargande modellen) aktiveras defensive strike och BOV bumbar med sin sin repelskøld den chargande modellen 1" bort.

(Repel: When this model is hit or hits a model with this shield the enemy model is pusked 1" directly away.) Lite førkortat funkar det så.

Vad hænder då?

Får den chargande modellen redirecta sin chargeattack om dess target ær out of reach?

Pajar hela chargen helt?

2. En model med feign Death ær knocked down. Får jag targeta min egna model och "råka" træffa modellen som har feign Death med en flame template attack?

3. En mount attack ræknas som en melee attack? which means en mount attack trigger retalitory strike?

Tacksam før svar!

Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Charge vs Repel
InläggPostat: 27 apr 2018, 11:15 
Commander
Användarvisningsbild

Fraktion: Khador
Namn: Olov
Stad: Västerås
MADMONKE skrev:
1. En cavalry/whatever model chargar førbi och inom 0,5" från Blessing of Vengeance, en light jack førkortad BOV

Nær movement ær gjort(av den chargande modellen) aktiveras defensive strike och BOV bumbar med sin sin repelskøld den chargande modellen 1" bort.

(Repel: When this model is hit or hits a model with this shield the enemy model is pusked 1" directly away.) Lite førkortat funkar det så.

Vad hænder då?

Får den chargande modellen redirecta sin chargeattack om dess target ær out of reach?

Pajar hela chargen helt?

2. En model med feign Death ær knocked down. Får jag targeta min egna model och "råka" træffa modellen som har feign Death med en flame template attack?

3. En mount attack ræknas som en melee attack? which means en mount attack trigger retalitory strike?

Tacksam før svar!

I första exemplet med BoV så får mycket riktigt den chargeande modellen redirecta sin attack om dess charge target är out of reach. Anledningen till det är att modellen har lyckats med sin charge när den slutar sin move. Därefter triggar defensive strike från BoV, men eftersom modellen lyckades med sin charge så får den redirecta.

Notera att man bara får chargebonusen mot sitt chargemål, så om man måste redirecta får man inte längre boostad skada.

2. Ja.

3. Ja.

Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: Charge vs Repel
InläggPostat: 03 maj 2018, 07:26 
Heavy Warbeast
Användarvisningsbild

Fraktion: Trollbloods
Namn: Johan Sånesson
Stad: Lund
Tillägg till ovan nämnda exempel (eftersom cav nämns specifikt) är ju att om du redirectar så får du inte heller boostad attack roll med cav.

Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ]