Aktuellt datum och tid: 23 sep 2018, 23:31

Ny tråd Svara på tråd  [ 161 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Frejdruks fantastiska figurer
InläggPostat: 22 aug 2012, 19:04 
General
Användarvisningsbild

Fraktion: Cygnar
Namn: Fredrik Rabén
Stad: Stockholm
... eller en warmachine-nybörjare som valt cygnar! Cygnus ser ju ut som en svan, typ.

Jag köpte mina första warmachine-modeller i början av sommaren, en cygnar battle box. Den största anledningen till detta var egentligen att jag trodde att den sjätte versionen av 40k skulle bli hemskt, men lyckligtvis verkar det ha blivit bra. Jag hann dock testa warmachine innan, och det här spelet är ju riktigt bra! I alla fall upp till 15 poäng; över det får vi se :)

Min tanke är att i den här tråden ska mina framsteg i warmahordes dokumenteras. Det här med battle reports är jag sådär på, men ett gäng foton på mina modeller ska jag klara av.

Det här med blått på cygnar är i och för sig väldigt snyggt, men jag har en ovilja att måla saker som på lådan. Det, och jag har alltid velat ha en lila armé:

Bild

pStryker, som jag har förstått att han ska kallas:

Bild

Hans warjacks:

Bild

Och hans pygmékompisar:

Bild

En lista som det här ska sluta i har jag inte, och det är lite av ett problem för mig. Jobbigt spel utan cookie-cutter-listor ;)

Där får den första posten sluta! :)

Senast redigerad av Frejdruk 07 nov 2014, 00:25, redigerad totalt 1 gång.

Svara med citat  
 Inläggsrubrik: Re: En ful ankunge
InläggPostat: 22 aug 2012, 19:15 
Warlock
Användarvisningsbild

Fraktion: Retribution of Scyrah
Namn: Ola
Stad: Västerås
Frejdruk skrev:
Cygnus ser ju ut som en svan, typ.

Tja, cygnus är ju latin för svan så konstigt vore det väl annars. :P

Svara med citat  
InläggPostat: 22 aug 2012, 20:06 
Kommendant
Användarvisningsbild

Fraktion: Convergence of Cyriss
Namn: Mattias H
Ser bra ut!

Bild

Svara med citat  
InläggPostat: 22 aug 2012, 20:22 
Warcaster
Användarvisningsbild

Namn: aDan
Stad: Norrköping
Snygg lila slår alla andra lila! Stiligt.

"Attack strong; like bear."

Svara med citat  
InläggPostat: 23 aug 2012, 08:50 
Mage Hunter

Namn: David Gustafsson
Stad: Linköping
Sweet! Ja gillar det lila, det blir najs!
Nu ska vi bara se till o få tid o spela två spel i höst då!

Svara med citat  
InläggPostat: 23 aug 2012, 13:18 
General
Användarvisningsbild

Citera:
Tja, cygnus är ju latin för svan så konstigt vore det väl annars. :P

Haha, alltid någon som vet! Där fick jag för att jag inte googlade. Kanske en ninja-edit av första posten nu bara... ;)

Citera:
Sweet! Ja gillar det lila, det blir najs!
Nu ska vi bara se till o få tid o spela två spel i höst då!

Jo det kan ju bara gå bra, eller? Hehe.

Ser förresten att det finns lite fler folk som spelar warmahordes i Linköpingstrakten, men som inte verkar hänga på LBK. Hur kommer man i kontakt med er/dem tro?

Nästa grej på målarbordet är en Squire, precis påbörjad. Älskar hur man vill ha alla dessa småmodeller som kostar massa poäng i armén :)

Och till er andra, tack så mycket för komplimangerna :)

Svara med citat  
InläggPostat: 24 aug 2012, 11:51 
General
Användarvisningsbild

En dubbelpost bara för att jag har åstadkommit något:

Bild

Den här lilla konstiga, boll/kycklinggrejen verkar som nästintill en auto-include; "gratis" focus :D Ser att det blåa blev lite slarvigt, får fixa det.

Efter detta kommer antingen Major Haley eller Journeyman Warcaster.

Svara med citat  
InläggPostat: 24 aug 2012, 12:21 
Heavy Warbeast
Användarvisningsbild

Fraktion: Minions
Namn: Pierre Ohlsson
Frejdruk skrev:
Ser förresten att det finns lite fler folk som spelar warmahordes i Linköpingstrakten, men som inte verkar hänga på LBK. Hur kommer man i kontakt med er/dem tro?

Genom att smickra oss och ge oss gåvor. Vi är old school allihopa och tar rökelse, guld och myrra, precis som baby Jesus.

Skämt åsido. Det fanns en levande Warmachine rörelse i Östergötland innan LBK:arna började. Vi i Akenkaset har vårt ursprung i Norrköping, även om vi idag bor i Linköping, Mjölby, Söderköping och Kungsängen. En kille bor kvar i Norrköping och han jobbar och spelar främst i Katrineholm.

I sagda Katrineholm finns det ganska mycket spelande runtomkring Narrens spel. Då och då går det personbilar från Mjölby/Linköping dit för att impulshandla och spela med Katrineholmarna, för de är ju så trevliga och om sanningen ska fram de som introducerade Warmahordes i Östergötland genom sina kontakter söderut. De lärde kan förvisso diskutera detta i evighet, men mig veterligen fanns det inte direkt någon levande WM/H scen varken på slätten eller de nordliga skogarna innan Katrineholmarna kom med spelet istället för rökelse, guld och myrra till Norrköping. Jag räknar inte här södra Östergötland eftersom kinda kommun både idag och historiskt mera är som ett gränsland mot den Småländska Storskogen.

I Linköping har jag hört myter om de så kallade Warlords. Mycket har sagts, men jag har aldrig sett dem spela. Du kanske är en av dem till och med, vad vet jag.

För att återkomma till Norrköping. I deras förening Dark Age spelas det också en hel del WM/H. Så sent som förra veckan spelade jag och Styvis mot Daniel T under en hel kväll. Mycket trevligt. Där finns även många spelare som har köpt på sig arméer men som primärt spelar andra spel, men de kan damma av sina figurer för en omgång då och då.

Sedan som du säger finns det ju en del personer lokaliserade i Linköping men utan större kontakt till LBK, men då det är en relativt liten hobby så brukar det ju lösa sig med kontakt med dem när man väl träffat de andra ett par gånger. Själv har jag rätt mycket att stå i, men när det lugnar ner sig runt augusti 2017 kan jag skicka iväg ett PM om du vill spela. Kanske till och med tidigare. Tyvärr för egen del så vet jag ofta inte innan om jag kan ta mig loss och spela utan en kväll så blir jag helt plötsligt fri när fru och barn helt plötsligt ägnar sig åt annat. Men vid ett av de tillfällena kan jag ju skicka iväg ett PM till dig. Bäst i sådana fall vore om du har bil så vi kan använda mitt hobbyrum.

Svara med citat  
InläggPostat: 24 aug 2012, 12:43 
Mercenary

Fraktion: Protectorate of Menoth
Namn: Johan Loke Rönn
Yes Warlords finns!

Det är bara att skicka ett medelande om du undrar något :)

Svara med citat  
InläggPostat: 25 aug 2012, 13:45 
General
Användarvisningsbild

Vilken beskrivning, Pirrekurr! Katrineholm är alltså stället för impulsköp, inte nästgårds. Bra för min studentekonomi kanske :D Ett hobbyrum låter trevligt, men tyvärr har jag ingen bil :(

Golemsson, skickade ett PM!

Idag ska jag försöka slänga lite färg på en Journeyman Warcaster :)

Svara med citat  
InläggPostat: 27 aug 2012, 08:00 
General
Användarvisningsbild

Ytterligare 3 poäng!

Bild

Bild

Lyckades inte riktigt ta bra bilder, lite av djupet hos modellen försvinner. Måste lära mig att ta bilder vid bättre förutsättningar! Men blev inte helt nöjd med henne i alla fall, men hon får duga. Hennes kappa blev ljusare än pStrykers, men det kan få gå.

Det enda jag har kvar att måla nu är eHaley! Lyckligtvis börjar min nollningsperiod (min andra på universitetsnivå..) idag, så jag har att göra ett par dagar ändå! Men det betyder ändå att jag måste köpa något mer, jag tänker mig något slags infanteri härnäst...

Sword Knights och Precursor Knights har jag tittat på, båda verkar häftiga! För att riktigt utnyttja Sword Knights borde jag kanske skaffa en Centurion för att få fler reach-jacks. Precursors verkar bra, men dyrare. Spellward (eller vad namnet nu var) verkar bra, men att inte kunna slänga Arcane Shield är ju lite trist. Sen har jag förstått att Boomhowlers & Co. är en tarpit av rang, men känns som min armé inte har någon direkt punch, så kanske inte dem ännu. Har ni några förslag? :)

Svara med citat  
InläggPostat: 27 aug 2012, 08:24 
Heavy Warbeast
Användarvisningsbild

Namn: Henrik
Stad: Lomma
Spontant skulle jag säga:
Gunmages+UA
Rangers
Sword Knights

men det kör alla med...

Vore dock kul att se lite Trenchers, Precursors och Stormblades.

Svara med citat  
InläggPostat: 27 aug 2012, 08:44 
General

Fraktion: Cryx
Namn: Stefan
Stad: Västerås/Stockholm
Stormguard!

Svara med citat  
InläggPostat: 27 aug 2012, 09:54 
Warlock
Användarvisningsbild

Fraktion: Mercenaries
Namn: Joakim Rapp
Stad: Göteborg
Stormlances är en (i Sverige) underskattad enhet som är riktigt elak med eHaley och Journeyman (Deadeye och Arcane Shield).

Svara med citat  
InläggPostat: 07 sep 2012, 14:00 
General
Användarvisningsbild

Tack för köpråden! Storm Lances lockar, men får komma i ett senare skede. Väljer mellan tre infanterienheter; Sword Knights, Steelhead Halberdiers eller Boomhowlers. Sen lär jag väl slänga med någon solo eller två, Rhupert kanske, och/eller Gorman.

Har varken köpt eller målat, men lyckats spela, och förlora, en match 15p mangled metal, mot Skorne.

Jag taggade till och proxade lite, eftersom jag bara har 12p i warjacks efter eHaleys warjackpoäng, och körde därmed:

eHaley
Ol' Rowdy
Lancer
Minuteman

Inleder med ett misstag redan innan vi börjar spela, då jag insåg att Rowdy inte kan bonda till eHaley. Minuteman bondades istället. Nästa gång får jag köra något annat än Rowdy :)

Jag mötte en warlock som hette Xerxis, med två Bronzeback Titans i sitt följe. Sjukt jobbiga varelser, med counter charge (som vi spelade fel, och trodde att de fick slå alla sin tre initials), och hyper aggressive som förstör för mitt feat.

Min lancer gick alldeles för nära en bronzeback och blev counter chargad, och dödad turen efter. Minuteman var kul att spela med, men i och med en felbedömning av avstånd kunde jag inte skjuta Xerxis turen jag featade som planerat. Senare slår just Xerxis ihjäl honom. Rowdy spöade en bronzeback från fullt till 2 liv kvar, så Haley fick charga in och peta ihjäl stackarn.

Därefter blev han halvt ihjälslagen av Bronzebacken, och sedan kastad på Haley. Med förstörda ben reste han sig och stapplade fram till Xerxis, med två focus. Nu dör den jäveln, tänkte jag. En counter chargandes Bronzeback slog sedan sönder hammaren och Rowdy står på några få boxar kvar. Boostar hit och slår dubbelsexa, YES! tänker jag, varvid jag blir påmind att hammaren var trasig, så ingen knockdown där inte. Xerxis överlever, och Rowdy wreckas.

Till slut springer Xerxis fram till Haley, blir petad på för någon skada eller två till (2 träffar som gjorde 1 skada var trots att hon hade 8 focus att använda sig av..), och slår sedan ihjäl henne.

Hur det hade gått om vi hade spelat Counter charge rätt vet jag inte, men tveksamt att det hade hjälpt. Jag spelade för dåligt ändå tror jag :D

För framtiden så funderar jag inte om bondad Centurion, Lancer och Minuteman med eHaley är en bra lista för MM 15p. Reach eller range + featet borde kunna bli snuskigt.

Svara med citat  
InläggPostat: 07 sep 2012, 14:20 
Heavy Warbeast
Användarvisningsbild

Fraktion: Minions
Namn: Pierre Ohlsson
Frejdruk skrev:
YES! tänker jag, varvid jag blir påmind att hammaren var trasig, så ingen knockdown där inte. Xerxis överlever, och Rowdy wreckas.

Funkar det verkligen så? Jag är med på att om ett vapensystem är skadat så får man inte slå med någon special attack som är på vapnet så han kan inte göra sin Tremor. Dessutom har bhan en tärning mindre på att träffa och skada men båda dem går att boosta om man har en fungerande cortex. Om allt det uppfylls så står det väl ingenting om att man inte har kvar sina critical effects?

Svara med citat  
InläggPostat: 07 sep 2012, 14:45 
General
Användarvisningsbild

Pirrekurr skrev:
Frejdruk skrev:
YES! tänker jag, varvid jag blir påmind att hammaren var trasig, så ingen knockdown där inte. Xerxis överlever, och Rowdy wreckas.

Funkar det verkligen så? Jag är med på att om ett vapensystem är skadat så får man inte slå med någon special attack som är på vapnet så han kan inte göra sin Tremor. Dessutom har bhan en tärning mindre på att träffa och skada men båda dem går att boosta om man har en fungerande cortex. Om allt det uppfylls så står det väl ingenting om att man inte har kvar sina critical effects?

Hm vid närmare undersökning i regelboken verkar det inget stå om att critical effects inte gäller, helt riktigt. Helt med på att jag behövde boosta för att få slå med två tärningar. Nåväl, man lär sig! :)

Svara med citat  
InläggPostat: 09 okt 2012, 20:30 
General
Användarvisningsbild

Planen var ju att uppdatera oftare än så här! Jag har tyvärr inte målat något på länge, men lyckats spela en del. Det har startas någon slags liga här i Linköping, den där dark alliances-grejen eller vad den heter.

Jag har lyckats spela 7 st matcher hittills, alla på 25p. Jag inledde med 2 förluster, den ena på helt otroliga tärningsslag. Efter det har jag lyckats ta 5 raka vinster, 2 mot Khador, 2 mot trollbloods och en mot Menoth. Tycker jag lyckats komma fram till en ganska bra lista:

eHaley
-Stormclad
-Lancer
-Minuteman
-Squire

B13
JWC

Lite jack heavy egentligen, kanske. Har allt som oftast fungerat så att jag slänger 4 focus på Stormcladden och använder temporal acceleration och telekinesis för att skjuta fram den och slå ihjäl en fiendeheavy. (Det snuskiga) featet skyddar en tur, och ger mig en till tur att döda något annat. På 25p ger det ett ganska rejält övertag. B13 och Minuteman dödar infanteri tillräckligt bra här också.

Nu är planen att utöka armén till 35p. Jag har köpt en del grejer, och har huvuddelen av listan färdig.

eHaley
-Stormclad
-Lancer
-Minuteman
-Squire

Full Sword Knights
B13

JWC
Rhupert Carvolo, Piper of Ord

Detta blir 33 poäng. De två sista är jag osäker på, jag väljer mellan UA till Sword Knights, Gorman di Wulfe eller 2 Storm Smiths. Lutar mot Gorman då han verkar oerhört användbar.

Planen med listan är liknande 25p-versionen, något slags försök till en två turer lång alpha strike. SK ger mig extra kroppar att skydda de farligare delarna av min armé. Med flank kan de förhoppningsvis bidra med en del skada själva, antingen från SC eller en minuteman som t ex kan hoppa bakom och engage:a saker för att låta fler riddare nå in i närstrid. Rhupert för att ge tough/def/pathfinder efter behov.

Angående junior är jag osäker på om Arcane Shield blir bättre på Sword Knights eller min Stormclad, det får jag prova mig fram till :)

Kommentarer? Speciellt angående vad de två sista poängen ska bli. Men också på listan i stort, kommer den fungera? Vad skulle göra den bättre etc.

Hobbymässigt är det mest limmande som sker. Nästa modell till målning kommer nog vara eHaley :)

Svara med citat  
InläggPostat: 09 okt 2012, 20:35 
Warcaster
Användarvisningsbild

Namn: aDan
Stad: Norrköping
Gorman är nästan alltid bra att ha.

Var det du som hälsade på när jag och David sparrades?

"Attack strong; like bear."

Svara med citat  
InläggPostat: 09 okt 2012, 20:40 
General
Användarvisningsbild

Mycket riktigt, det var jag :) Och hade samma tanke. Ett alternativ till är ju att ta bort minuteman och lägga in totalt 7p av något annat, t ex ua, gorman och eEyriss. Det känns som om armén blir lite väl lättviktig då dock.

Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 161 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Nästa